טוויטר פונה לשווקים בינלאומיים
השיקה גרסה מקומית של האתר ביפן המותאם למכשירים ניידים, וחתמה על עסקה עם מפעילת הסלולר הגדולה ביותר בהודו כדי לאפשר קבלת עדכונים ב-SMS בחינם
טוויטר: מהדורה מקומית
האתר היפני מותאם במיוחד לצפיה בטלפונים ניידים עקב הפופולריות של גלישה סלולרית ביפן בפרט, ובאסיה בכלל. ביז סטון, ממייסדי טוויטר, ביקר
בנוסף לממשק משתמש המותאם לצרכים המקומיים, משתמשת טוויטר באתר החדש גם כשטח ניסויים לרעיונות כגון שילוב פרסומות בתכנים המוצגים. באתר הבינלאומי אין פרסומות, אם כי תנאי השימוש של טוויטר עודכנו לאחרונה כדי לפתוח את הדלת לאפשרות הזו. טוויטר לא פרסמה נתוני רווחיות של הפרסומות באתר היפני.
במחצית הראשונה של השנה עלה השימוש בטוויטר ביפן בכ-300%, קצב מהיר אך עדיין איטי יותר מקצב הגדילה הכללי של טוויטר. כיום ישנם כ-780,000 משתמשי טוויטר ביפן מתוך כ-23 מיליון משתמשים בכלל, על פי חברת המחקר NetRatings.
האתר החדש הוא הנסיון הראשון של טוויטר ליצור מהדורות מקומיות של השירות המותאמות לשווקים שונים, והצלחת השירות עלול להוביל למהדורות מקומיות אחרות בעולם. עם זאת, המבנה הפתוח של טוויטר שבאמצעותו יכולים מפתחים לבנות אפליקציות המתקשרות עם טוויטר מאפשר גם למפתחי צד שלישי לפתח גרסאות מותאמות אישית לטוויטר, כדוגמאת אתר Talker הישראלי, המספק ממשק משתמש עברי למשתמשי טוויטר.
110 מיליון משתמשים פוטנציאלים
העניין של טוויטר במכשירים ניידים לא נגמר ביפן. החברה, אשר בראשית דרכה הסתמכה בעיקר על עדכוני סטטוס באמצעות הודעות SMS, חתמה על הסכם המאפשר ל-110 מיליון לקוחות חברת בהרטי איירטל, חברת הסלולר הגדולה בהודו, לקבל בחינם עדכוני טוויטר לטלפונים הסלולריים שלהם באמצעות הודעות SMS. על מנת לעדכן את השירות ב-SMS ידרשו המשתמשים לשלם עלות של הודעה רגילה.
ההסכם יאפשר למיליוני משתמשים - אשר לרבים מהם גישה לטלפונים סלולריים אבל לא לחיבור אינטרנט זמין - להשתמש בשירות. קבלת עדכונים בחינם ימנעו מהשירות להפוך ליקר בצורה בלתי ישימה. על פי טוויטר, בלי הסכמי שירות עם ספקיות הסלולר, משתמשים באנגליה היו נאלצים לשלם מעל 1,000 דולר בשנה רק לקבלת עדכוני הסטטוס.