שבר ענן: מידע אישי של משתמשי הסמארטפונים של טי-מובייל נמחק
בעלי מכשירי טלפון מסוג SideKick של חברת הסלולר האמריקאית איבדו את כל רשימות אנשי הקשר, יומני הפגישות, התמונות ועוד שאוחסנו בשרתים שמתפעלת חברה בת של מיקרוסופט
תקלה בשרתים של מיקרוסופט הביאה לאובדן כל המידע של האישי שמשתמשי טלפוני SideKick של חברת טי-מובייל (T-Mobile) האמריקאית שמרו בשירות אחסון ענן שסיפקו שתי החברות. מדובר בתקלה הגדולה ביותר בשירותי מחשוב ענן שאירעה בתקופה האחרונה.
השירות שנפגע מאפשר למשתמשים שמחזיקים בסמארטפון מדגם SideKick לאחסן מידע כמו אנשי קשר, יומני פגישות ותמונות בשרת מרוחק. השירות מסתמך במלואו על אחסון בשרתי מיקרוסופט, ולא בזיכרון של המכשיר עצמו.
את השרתים שאליהם הועלה המידע ממכשירי SideKick מתפעלת חברת Danger, חברה בת של מיקרוסופט, ובימים האחרונים נגרמו להם תקלות שמנעו ממשתמשים לגשת למידע שנמצא עליהם. בסוף השבוע שלחה חברת הסלולר הודעה למשתמשי השירות, שלפיה כל המידע האישי שהיה בשרתים ולא אוחסן באופן מקומי אבד לתמיד כתוצאה מהתקלה.
"הצוותים שלנו עובדים מסביב לשעון בתקווה למצוא דרך לשחזר את המידע האבוד", כתבה החברה למשתמשים שנפגעו. "עם זאת, הסבירות שנצליח בכך נמוכה מאוד". החברה גם ממליצה למשתמשים לא לכבות את המכשיר או לאפשר לסוללה להתרוקן, שכן במקרה זה מידע שנמצא באותו רגע על המכשיר יאבד.
מחר (ב') עתידה החברה לפרסם עדכון נוסף על מצב התקלה וההפרעות בשירות, ועל המאמצים לשחזר את המידע האבוד.