אמזון משיקה שירות תשלומים סלולרי
החנות המקוונת המובילה הפיצה ערכת פיתוח שתאפשר לעסקים למכור את מוצריהם גם ברשת הסלולרית. המשמעות: רכישה באמצעות הסלולר הופכת לקלה יותר
אמזון, שהחנות המקוונת שלה פעילה מאז 1995, מחזיקה במספר הלקוחות הרשומים הגדול ביותר ברשת.
היוזמה החדשה מיועדת להפוך לא רק את הרכישות המקוונות אלא גם את הרכישות באמצעות הטלפון הסלולרי לקלות הרבה יותר. המשתמש יצטרך לרשום את פרטיו באמזון פעם אחת, באמצעות האפליקציה החדשה, ולאחר מכן יוכל פשוט לרכוש את המוצר שהוא רוצה בלחיצת כפתור, כמו ברכישה מקוונת רגילה. השימושיות של ה-MPS מיועדת לאו דווקא למוצרים הנמכרים על ידי אמזון, אלא לאפליקציות או לתוכנות אחרות הנמכרות על ידי חברות אחרות; המשתמש יבחר במוצר שהוא רוצה לרכוש, יבחר באמזון מתוך תפריט תשלומים, ולאחר אישור העסקה באמזון יוחזר לדף הבית של המוצר, וכעת יוכל להוריד אותו.
מאחר ש-MPS צפוי לאפשר קנייה מהירה של אפליקציות, ומאחר שעיקר מכירות האפליקציות הן לאייפון, באתר חדשות הטכנולוגיה cnet העריכוך כי MPS עלול לגרום למתיחות בין אפל ובין אמזון. מפתחי האייפון כבולים כרגע לחנות המקוונת של אפל, האפסטור, ששומרת לעצמה 30% מההכנסות; אם הם יוכלו למכור את האפליקציות שלהם באמצעות שירות אחר, הדבר צפוי לפגוע בהכנסותיה של האפסטור.