$
אינטרנט

בלוגרים אמריקאים יחויבו בגילוי נאות

הרשות לפיקוח על סחר בארה"ב תחייב בלוגרים שיקדמו מוצרים לציין את קשריהם עם החברה המשווקת אותם, אחרת יסתכנו בקנס של עד 11,000 דולר. הכללים חלים גם על משתמשי פייסבוק וטוויטר

יוסי גורביץ 14:2106.10.09
רשות הפיקוח על הסחר בארה"ב (ה-FTC) עדכנה אתמול (ב') את כללי הגילוי הנאות בפעם הראשונה מאז 1980, והרחיבה את תקפותם גם על בלוגרים ובעלי חשבונות בטוויטר. הסוכנות, שתפקידה הוא להגן על צרכנים מפני הונאות או פרסום שקרי, קיבלה את ההחלטה ברוב של ארבעה תומכים, ללא מתנגדים.

 

על פי הכללים החדשים, בלוגרים או כותבי טוויטר המקדמים מוצר מסחרי מסוים חייבים לציין אילו קשרים יש להם עם החברה שיצרה אותו, אם קיבלו תשלום או הטבות תמורתו. ואם ההתנהגות שהם מייחסים למוצר היא רגילה או חריגה. ה-FTC הבהירה מאוחר יותר שמשתמשי פייסבוק נכללים בהגדרה של "בלוגרים", ושימוש בפייסבוק לקידום מוצרים או חברות, מבלי לציין את הקרבה בין הכותב והחברה, עשוי לגרור קנס. הקנס המקסימלי שמתעתדת ה-FTC להשית על החורגים מהכללים עומד על 11,000 דולר. הכללים החדשים מתייחסים גם לפעולתם של סלבריטאים, ודורשים מהם להבהיר, בשעה שהם מקדמים מוצר, מה מהות היחסים ביניהם ובין החברה המייצרת.

 

טרם ברור כיצד מתכוונת הסוכנות ליישם את הרגולציה על הבלוגוספירה, בהתחשב בכוח האדם המוגבל שלהם, אך אנשיה הבהירו שהם אכן יעשו זאת. מומחים בעולם הפרסום אמרו למגזין המקוון AdAge שהם מברכים על ניסוח הכללים החדשים: העמימות בתחום הדאיגה את המחלקות המשפטיות שלהן.

 

ה-FTC החליט להתערב בתחום לאחר שהתקבלו שורה של תלונות על כך שבלוגרים מסוימים – במיוחד התחום המוכר בארה"ב כ"אמהות-בלוגריות" – מקבלות טובות הנאה מחברות ומקדמות בתמורה את מוצריהן. התופעה איננה מוגבלת לארה"ב, והבלוגר עידו קינן חשף שמשרד הפרסום מקאן-אריקסון שילם לעשרות בלוגרים כדי שיקדמו "קמפיין גרילה" שלו בבלוגיהם, תוך שהחברה דורשת מהבלוגרים במפורש להצניע את העובדה שהם מקבלים תשלום עבור שירותיהם.  
בטל שלח
    לכל התגובות
    x