$
אינטרנט

בריטניה: ההשקעה בפרסום המקוון עקפה לראשונה את הפרסום בטלוויזיה

הוצאות הפרסום באינטרנט עלו ב־4.6% במחצית הראשונה של 2009 ומהוות עתה כמעט רבע מכלל שוק הפרסום הבריטי. רוב תקציבי הפרסום ברשת הושקעו במודעות במנועי החיפוש

סוכנויות הידיעות ויוסי גורביץ 10:3701.10.09
מהפך בשוק הפרסום בבריטניה: חברות העדיפו להקדיש תקציבים גדולים יותר לפרסום באינטרנט לעומת פרסום בטלוויזיה. "הדיילי טלגרף" מדווח כי לראשונה עקפו השקעות הפרסום באינטרנט את אלו של הטלוויזיה. נראה שבריטניה היא הכלכלה הגדולה הראשונה בעולם המדווחת על השינוי במגמה.

 

על פי מחקר שערכה IAB יחד עם פירמת רואי החשבון פרייס ווטרהאוס קופר, במחצית הראשונה של 2009 הושקעו 23.5% מכספי הפרסום בבריטניה בפרסום מקוון, בעוד ההשקעה בפרסום בטלוויזיה הצטמצמה ל-21.9%. ה-IAB העריכה בתחילת השנה כי הפרסום המקוון יעקוף את הפרסום בטלוויזיה עד סוף 2009, ולדבריה השינוי הוקדם עקב המשבר הכלכלי. הפרסום בטלוויזיה ירד ב-17% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2008.

 

להערכת מנכ"ל IAB גאי פיליפסון, לפרסום המקוון יש עדיין מקום לצמוח. "הפרסום באינטרנט עקף את כל התחזיות ורשם צמיחה בתנאי השוק המאתגרים ביותר", מסביר פיליפסון. "אנחנו בהחלט יכולים לראות את השוק צומח ל־30% ועומד על הוצאות שנתיות גבוהות מ־4 מיליארד ליש"ט ואף 5 מיליארד ליש"ט".

  

  

סך כל ההשקעה בפרסום מקוון בבריטניה במחצית הראשונה של 2009 עמד על 1.75 מיליארדי ליש"ט, ומתוכו כ-60% - כ-1.05 מיליארד ליש"ט – הושקעו במודעות במנועי החיפוש, דוגמת Adwords של גוגל. ההשקעה במודעות התצוגה – באנרים – רשמה ירידה של 5.2% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2008, ועמדה במחצית הראשונה על 316.5 מיליון ליש"ט - 18% מכלל תקציב הפרסום המקוון.

 

תחום הפרסום המקוון הצומח ביותר הוא הפרסום בסרטוני וידיאו, שעדיין בחיתוליו – רק 12 מיליון ליש"ט הושקעו בו - אך הוא רשם עלייה של 300% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

 

בריטניה איננה המדינה הראשונה שבה עקף הפרסום המקוון את הפרסום בטלוויזיה; בדנמרק אירע הדבר לפני כחצי שנה. אולם יש לציין כי בריטניה נחשבת למדינה המובילה בעולם במונחים של נתח השוק בפרסום באינטרנט.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x