מוזיקאים יוצאים נגד ניתוק משתפי קבצים
איגודי זמרים ומלחינים פרסמו הצהרה משותפת כנגד הצעת החוק הבריטית הקוראת לנתק מהרשת חשודים בשיתוף קבצים. נציג איגוד המלחינים: יש לשנות את מודל הרישוי למוזיקה, ולהתאימו לעידן הדיגיטלי
16:0110.09.09
בעוד ממשלת בריטניה מקדמת תוכנית של השר לענייני עסקים, לורד פיטר מנדלסון, לנתק משתפי קבצים
מהרשת ללא משפט, משתפי הקצבים זוכים להגנה בלתי צפויה דווקא מאלה שעליהם אמור החוק להגן - הזמרים שאת יצירותיהם מורידים האנשים באופן לא חוקי ברשת.
עיתון הגרדיאן הבריטי דיווח כי קואליציה של גופים בתעשיית המוזיקה הבריטית המייצגים זמרים, מלחינים וכותבי שירים, הכוללים בין השאר את הזמרים פול מקרטני ואלטון ג'ון, פרסמו הצהרה משותפת על כך כי הצעות החוק הינן "יקרות, חסרות היגיון ושליליות ביותר".
המתנגדים העלו טיעונים שונים המבקרים את הצעת החוק. מוזיקאים רבים, ביניהם דייב ראונטרי מלהקת בלאר וניק מייסון מלהקת פינק פלויד, מסרו כי הם מאמינים שהעניין הרב בשיתוף קבצים מעיד על חוסנה של תעשיית המוזיקה לאור זאת שהעניין של הקהל במוזיקה לא התעמעם, ואל לתעשייה לצאת נגד רצונות הקהל שלה, שינטוש אותה אם לא תבוא לקראתו.
"הבעיה לא תיפתר באמצעות חקיקה"
בהצהרה של הקואליציה צוין בנוסף כי צעד הניתוק הוא חריף באופן לא-פרופורציונלי לגודל העבירה. בלוג הטכנולוגיה בוינג-בוינג הדגיש כי האינטרנט נהיה מצרך בסיסי בחיי היום יום, והוא חיוני לצורכי לימודים, עבודה ושירותים מקוונים, כך שניתוק בתי אב שלמים משירותים אלה על סמך האשמה בלבד אינה צעד הגיוני.
בנוסף לעמדות אלה מסר פטריק רקלו, מנכ"ל Basca, האקדמיה הבריטית למלחינים ומחברי שירים, כי "הבעיות של תעשית המוזיקה לא תיפתרנה באמצעות חקיקה. הצעות הניתוק לא יעבדו - זהו כלי אלים מדי לבעיה". רקלו מסר כי הוא מאמין כי הפתרון יהיה במציאת פתרונות רישוי חדשים למוזיקה שלא בנויים על קניית דיסקים.
אחד הפתרונות המוצעים הוא להעביר את התשלומים לגופים שונים, כמו העסקה שחתם לאחרונה אתר הווידיאו יוטיוב עם ארגון הגג הבריטי האחראי על העברת תמלוגים לאמנים - ה-PRS (המקביל לאקו"ם הישראלי). לפני כמה חודשים התפוצצה העסקה של יוטיוב עם PRS לאחר שנטען כי PRS דורשת תשלומי תמלוגים מופרזים, ובתגובה נחסמה גישתם של משתמשים בבריטניה לקליפים רשמיים ומאושרים של שירים ביוטיוב. השבוע חודש החוזה, ומשתמשים בריטים יכולים שוב להאזין למוזיקה ביוטיוב באופן חוקי, כשיוטיוב מחזירה לעצמה את עלות התמלוגים באמצעות פרסום באתר וגביית תשלום ממשתמשים מסחריים.
הקואליציה החדשה, המייצגת ברית של יצרני המוזיקה וצרכניה, ועוקפת את חברות ההקלטה הנמצאות בתווך ביניהם, קוראת למציאת פתרונות חדשים לבעיות של תעשית המוזיקה. "30,000 תביעות כנגד צרכנים בארה"ב צריכות להספיק כדי להוכיח שהגישה המשפטית נכשלה".