סטיב ג'ובס חזר למרכז הבמה: השיק מוצרים חדשים של אפל
המנכ"ל שב לתפקידו המסורתי כמבשר על חידושים מטעם החברה. והפעם: הורדת מחירים לאייפוד טאץ', אייפוד נאנו חדש, רינגטונים לאייפון וגרסה חדשה למערכת ההפעלה של האיייטיונז
את האירוע הנחה מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, בהופעה פומבית ראשונה מאז חזר לחברה לפני שלושה חודשים, אחרי חופשת מחלה. "אני מאוד שמח להיות כאן היום", אמר ג'ובס בפתח האירוע. "כמו שאתם יודעים עברתי השתלת כבד, וקיבלתי כבד של צעיר בשנות העשרים שמת בתאונת דרכים והיה נדיב מספיק כדי לתרום את איבריו. אני רוצה להודות לכל חברי קהילת אפל על התמיכה שלהם. עכשיו אני עומד, בחזרה באפל, ונהנה מכל רגע".
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
בתחילת האירוע סיפר ג'ובס על הצלחת האייפון: יותר מ-30 מיליון יחידות של הסמארטפון נמכרו בקצת יותר משנתיים, ובחנות היישומים של המכשיר יש יותר מ-75 אלף תוכנות שזכו ל-1.8 מיליארד הורדות.
החידוש הראשון שנחשף הוא עדכון למערכת ההפעלה של האייפון. גרסת 3.1 של מערכת ההפעלה תכלול המלצות לאפליקציות חדשות על סמך אפליקציות שהורדו בעבר, ואפשרות לרכוש 30 אלף רינגטונים במחיר 1.29 דולר לרינגטון. העדכון זמין להורדה מיידית.
לאחר מכן הוצגה הגרסה החדשה של תוכנת המדיה וחנות המוסיקה של אפל – אייטיונז. החנות זמינה ב-23 מדינות, ומאז הקמתה מכרה 8.5 מיליארד שירים ל-100 מיליון משתמשים. גרסה 9 של תוכנת המדיה תכלול אפשרות ליצור רשימות שירים חכמות על סמך השירים הקיימים, ושירות סנכרון משופר למכשירי האייפוד והאייפון, עם אפשרות לסנכרון סלקטיבי של רשימות שירים, אמנים וז'אנרים.
אחד החידושים המרכזיים הוא אפשרות לניהול האפליקציות שמותקנות על האייפון באמצעות האייטיונז. בנוסף תאפשר התוכנה לשתף שירים, סרטים וסדרות טלוויזיה בין חמישה מחשבים ברשת הביתית.
החנות תכלול מעתה גם אלבומים עם תוספות מיוחדות, כמו תוכן דיגיטלי הכולל סרטוני וידיאו ומילות שירים. הסרטים שנמכרים באייטיונז יכללו תכונות הזהות לאלו של סרטי DVD – תפריטי ניווט, סרטוני מאחורי הקלעים, תוספות מיוחדות ועוד. הגרסה החדשה של אייטיונז זמינה להורדה מידית.
במרכז האירוע עמדו העדכונים לקו האייפודים של אפל. לפי נתונים שהציגה החברה, עד היום נמכרו בעולם 225 מיליון אייפודים, ולהמכשירים מחזיקים בנתח של 73.8% בשוק נגני המוזיקה. בשאר השוק מחזיקים סאנדיסק (7.2%) מיקרוסופט (1.1%), ואחרים (18%). מחצית ממכירות האייפוד הן ללקוחות חדשים, והגידול המהיר ביותר הוא במכירות האייפוד טאץ' – 20 מיליון יחידות נמכרו.
אחת הבשורות הינה מחירים חדשים למכשירי האייפוד טאץ' – 199 דולר למכשיר בנפח 8 ג'יגה-בייט (במקום 229 דולר), 299 דולר ל-32 ג'יגה-בייט (במקום 399 דולר), ומכשיר חדש בנפח 64 ג'יגה-בייט, שיימכר ב-399 דולר. לדברי ג'ובס, מכשיר זה גם מהיר יותר ב-50%. נפח האייפוד קלאסיק הוגדל ל-160 ג'יגה-בייט, אך מחיר המכשיר נותר על 249 דולר.
בגזרת האייפוד שאפל הכריזה אפל על שיתופי פעולה עם יצרני אוזניות, ליצירת אוזניות מיוחדות למכשיר, ועל מתאם שיאפשר לחבר אליו אוזניות רגילות. השאפלים גם מתהדרים בצבעים חדשים – שחור, כסף, ורוד, ירוק וכחול - ובמחירים חדשים – 59 דולר לדגם בנפח 2 ג'יגה-בייט, 79 דולר ל-4 ג'יגה-בייט, ודגם חדש מפלדת אל-חלד בנפח 4 ג'יגה-בייט ובמחיר של 99 דולר.
החידוש המרכזי היה הצגת הדור החדש של מכשירי האייפוד נאנו, שמכרו יותר מ-100 מיליון יחידות. המכשירים החדשים כוללים מצלמת וידיאו, מיקרופון ורמקול מובנים, תוך שמירה על אותו גודל קטן שסייע להצלחתם. בנוסף יזכו המכשירים לפונקציית שליטה קולית (בדומה לאייפוד שאפל), רשם קול, מד צעדים ומקלט רדיו.
מכשירי האייפוד נאנו החדשים יהיו זמינים בצבעים אדום, ורוד, כתום, כסף, שחור, סגול, כחול, ירוק וצהוב, ויימכרו ב-149 דולר למכשיר בנפח 8 ג'יגה-בייט ו-179 דולר למכשיר של 16 ג'יגה-בייט.
למרות הבשורות הרבות, כלל האירוע גם לא מעט אכזבות למעריצי אפל, ובראשן חוסר בעדכון משמעותי למכשירי האייפוד טאץ', והיעדרה של הבשורה המיוחלת על הגעת שירי הביטלס לחנות השירים אייטיונז.
באשר להגעת המוצרים החדשים לישראל, מ-iDigital, זכיינית אפל בישראל, נמסר שכולם יגיעו לארץ בתחילת השבוע הבא.