היצרניות מהמרות על וידאו תלת-מימדי בידי הצרכנים
יצרניות האקטרוניקה תנסה להכניס את השימוש בטכנולוגיה באמצעות מצלמות וידאו תלת-מימדיות ביתיות, כדי לייצר שוק לטלוויזיות ומחשבים תואמים
בכנס IFA אשר נערך בברלין הציגה הודיעה סוני כי בכוונתה לשווק במהלך שנת 2010 לפחות דגם אחד של טלוויזיה ודגם אחת של מחשב נייד בעלי יכולות תצוגה תלת מימדיות. עוד הודיעה החברה כי אם יכריז איגוד יצרניות הבלו-ריי על פורמט יציב להפצת סרטים תלת מימדיים, היא תוציא גם נגן בלו-ריי התומך בטכנולוגיה. חברת פנסוניק הכריזה גם היא על כוונותיה למכור טלוויזיות ונגני בלו-ריי, אך כמו סוני לא ציינה מפרטים מדויקים של המוצרים.
אולם גורמים בתעשיה מודאגים כי המחסום לאימוץ טכנולוגיות תלת המימד הוא כמות התוכן הזמין. למרות שכמות הסרטים שיוצאים לאקרנים בתלת-מימד עולה, השענות על תכנים מסחריים בלבד מתעלמת מהפוטנציאל שימוש של אתרי שיתוף תוכן כגון יוטיוב. פוג'יו נישידה, נשיא סוני אירופה, אמר בכנס כי סוני תספק מצלמות סטילס ווידאו תלת-מימדיות כדי לאפשר לצרכנים לייצר תוכן בעצמם, וזאת בנוסף לפעילותה של חטיבת הבידור של סוני בהפקת ושיווק סרטים תלת מימדיים.
סוני הודיעה כי היא מתכוונת להשיק את המצלמות כבר בשנת 2010, אבל לא התחייבה שהם יהיו זמינות לציבור באותה שנה. לעומתה, חברת הצילום פוג'יפילם הדגימה בשנה שעברה אבטיפוס של מצלמת וידאו תלת-מימדים בעלת שתי עדשות, והיא מתעתדת לשווק אותה עוד השנה.
אתר שיתוף הוידאו יוטיוב נערך כבר לקראת הצגת סרטוני-גולשים תלת מימדיים. לפני כחודש וחצי דווח כי האתר הוסיף תמיכה נסיונית בסרטים תלת-מימדיים במגוון צורות שידור. אם יצרניות האלקטרוניקה יצליחו לשווק את המצלמות התלת-מימדיות, יש להניח כי התמיכה הנסיונית תשולב באופן רשמי באתר.