הטכנולוגיה של ג'ג'ה, השיווק של מיקרוסופט
חברת הסטארט־אפ הישראלית-אוסטרית, המספקת שירותי טלפוניה מבוססת רשת (VoIP), חתמה על הסכם עם מיקרוסופט, שבמסגרתו תספק מערכות טלפוניה לארגונים
חברת הסטארט-אפ הישראלית-אוסטרית ג'ג'ה נכנסת לתחום חדש וחוברת למיקרוסופט העולמית, בהסכם שעשוי ליצור לה הכנסות של עשרות מיליוני דולרים כבר בשנת 2010.
עד כה סיפקה החברה שירותי טלפוניה מבוססי רשת (VoIP) לאתרי אינטרנט שונים, המפורסם שבהם הוא יאהו. כעת תתחיל ג'ג'ה לספק שירותי טלפוניה לארגונים ותתחרה ישירות בכל מפעיל תקשורת מקומי. השירות שיציעו יחד ג'ג'ה ומיקרוסופט יאפשר לארגונים לנהל את כל השיחות היוצאות והנכנסות לטלפונים נייחים, סלולרים או שירותי מסנג'ר באמצעות שירות אחיד מבוסס ענן, כלומר – מבוסס על שרתי מיקרוסופט במקום על מחשבי הארגונים.
"אנחנו מנתקים את הארגונים שאליהם אנו פונים מהגיאוגרפיה שבה הם נמצאים, כך שנוכל לנהל כאן שיחות של ארגונים שנמצאים במדינות אחרות", אומר מנהל הפיתוח של ג'ג'ה, עמיחי אורן. השירות של ג'ג'ה יימכר במסגרת חבילת התוכנות הארגוניות מיקרוסופט OCS, שמציעה יישומי דואר אלקטרוני, מסרים מיידיים, שיחות ועידה ושיחות על גבי הרשת בטכנולוגיה של VoIP.
להערכת גורמים בענף, כמה ארגונים גדולים כבר בוחנים את האפשרות להטמיע את המוצר של ג'ג'ה, שעשוי להפוך כבר בשנה הבאה למנוע הצמיחה העיקרי שלה. ג'ג'ה היא אחת מארבע ספקיות שבאמצעותן משווקת מיקרוסופט את הטכנולוגיה, אך היא הספקית היחידה המאפשרת גם חיבור לטלפונים סלולריים.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
ג'ג'ה מוכרת כחברה שחיברה את מכשירי הטלפון המסורתיים לשיחות VoIP. באמצעות הטכנולוגיה של ג'ג'ה, לאחר הקלדת מספרי הטלפון של המתקשר ושל הנמען באתר החברה, הטלפון מצלצל בשני המקומות והשיחה מתקיימת בדיוק כמו שיחה רגילה. עם הזמן הפך אתר סקייפ, שנרכש על ידי איביי, למתחרה העיקרי שלה.
בעקבות זאת, לפני כשנה וחצי שינתה ג'ג'ה את המיקוד האסטרטגי שלה, ועברה לספק שירותי שיחות דיגיטליות. בעקבות זאת חתמה החברה על הסכם עם ענקית האינטרנט האמריקאית יאהו לניהול כל השיחות המתבצעות במסגרת יישום המסרים המיידיים שלה.
במרכז הפיתוח של ג'ג'ה בישראל מועסקים 70 עובדים. בחודש מרץ האחרון גייסה ג'ג'ה כ-3 מיליון דולר מהקרנות גלובספאן, סקויה, אינטל קפיטל וטי מובייל, על מנת להשלים את פעילות הפיתוח החדשה.