יאהו תמשיך להתחרות במיקרוסופט בתחום שירותי האינטרנט
חברת האינטרנט הגדולה בארה"ב הודיעה על שדרוג שירותי החיפוש, הדואר והמסרים המיידיים שלה. שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט יתמקד בטכנולוגיית החיפוש - עיצוב חוויית הגלישה יישאר בידי יאהו
יאהו הכריזה אתמול (ב') כי היא מרעננת את דף הבית שלה, ואיתו את שירותי החיפוש, הדואר והמסרים המיידיים שלה - בין השאר כדי לשמור על התחרות עם גוגל ועם שותפתה העתידית, מיקרוסופט.
בחודש יולי חתמו יאהו ומיקרוסופט על הסכם שיתוף פעולה ל-10 שנים שלפיו בינג, מנוע החיפוש של מיקרוסופט, יעמוד בלב אתר החיפוש של יאהו. אנליסטים רבים העריכו כי העסקה תפגע ביאהו, שנסוגה מהתחרות הטכנולוגית ותתמקד בשירותי תוכן, תחום שהיא מובילה בו.
עסקת החיפוש של יאהו ומיקרוסופט נוגעת לטכנולוגיה שפועלת מאחורי הקלעים במנוע החיפוש, זו שאחראית על סריקת האינטרנט, על שליפה מהירה של עמודים בהתאם למילות החיפוש, וקישור פרסומות אליהם. אך ברגע שתוצאות החיפוש חוזרות אל המשתמש, האחראית על חוויית השימוש היא יאהו, וכאן היא עדיין מתחרה במיקרוסופט ולא רק בגוגל.
בנוסף, ההסכם ציין במפורש כי למרות שיתוף הפעולה בטכנולוגיית החיפוש, ימשיכו מיקרוסופט ויאהו להתחרות בתחומים אחרים, כגון שירותי דואר והמסרים המיידיים. סוכנות הידיעות רויטרס הביאה דברים שאמר סמנכ"ל ביאהו, פרבקאר רגאבן, שלפיהם "אנחנו לא רק גרסה שונה של בינג. אנחנו משתפים פעולה במנוע, אבל מתחרים בממשק השימוש".
רוב האנליסטים פירשו את העסקה כפרישתה של יאהו מהמירוץ בתחום מנועי החיפוש, ואפילו מנכ"לית יאהו קרול בארץ אמרה כי יאהו תתמקד בתפקידה כספקית תוכן מקוון בתחום החדשות, בידור ופיננסים, תחום שבו היא מובילה. אך עם זאת, נראה כי העברת האחריות הטכנולוגית על החיפוש לידי מיקרוסופט מאפשרת לה להשקיע בשיפורים טכנולוגיים בתחומים אחרים.
שילוב אימייל ושירותים חברתיים
אתר החיפוש החדש של יאהו, שעדיין לא הושק לכלל הגולשים, כולל אפשרויות לסינון חכם של תוצאות על מנת להתמודד עם עומס המידע, ואפשרות לאתר "ללמוד" את הרגלי החיפוש ולהשתמש בהם כדי לכוון את הגולש לתוצאות הנכונות, לדוגמה, חיפוש של "מכוניות" ומיד אחריו "יגואר" אוטומטית יידע לסנן תוצאות של החיה ולהתמקד ביצרנית הרכב.
בתחום המסרים המיידיים והדואר האלקטרוני, שם מובילה יאהו עם מספר המשתמשים הגדול ביותר בעולם, תשלב יאהו מידע מרשתות חברתיות, ותאפשר לקבל עדכונים מאתרים כמו פליקר או טוויטר כחלק משירות "יאהו מסנג'ר", כמו גם אפשרות לצפות בתמונות השמורות בפייסבוק ישירות מתיבת הדואר. בעתיד תאפשר יאהו להשתמש בשירותיה כדי לעדכן את שורות הסטטוס ברשתות חברתיות שונות, כך דיווח אתר חדשות הטכנולוגיה cnet.
למרות הצהרותיה של יאהו על כך שהיא לא מוותרת על התחרות עם מיקרוסופט, היריבה העיקרית שלה היא עדיין גוגל, שמחזיקה עדיין בכ-65% משוק החיפוש ומתחרה ביאהו גם בתחום הדואר ואתרי התוכן, עם שירותי כמו גוגל ניוז או גוגל פייננס. "חיפוש אנשים היה תמיד התחום של גוגל", אמר לארי קורנט, סמנכ"ל עיצוב ופיתוח החיפוש ביאהו, "ואנחנו עומדים לקחת את זה מהם".