פייסבוק תשיק גרסה מצומצמת ומהירה לאתר
עמוד הבית הניסיוני של "פייסבוק לייט", הדומה לגרסה הסלולרית, יציג רק עדכוני סטטוס ותמונות ויאפשר ניהול בסיסי של הפרופיל. קהל היעד: מבוגרים, משתמשים חדשים ושווקים עם חיבור אינטרנט מוגבל
השירות החדש מציג את רשימת עדכוני החברים, כולל תמונות, סרטוני וידיאו ויכולות תגובה, אך לא יציג עדכונים של אפליקציות, בדומה לממשק הקיים למכשירים סלולריים. הממשק דומה יותר לממשק של פייסבוק לפני שינוי העיצוב שנערך בחודש מרץ השנה, אשר הדגיש את נוכחותן של האפליקציות בזרם החדשות.
פייסבוק הוקמה בשנת 2004 כרשת חברתית לתלמידי קולג' בארצות הברית, אך מאז הרחיבה את מעגל המשתמשים שלה לילדים מגיל 13 ולמבוגרים מכל הגילאים. לאחרונה דווח על זינוק עצום בשימוש בשירות גם בקרב שכבות גיל מבוגרות יותר, ואלה מפגינים לרוב העדפה לממשקי משתמש פשוטים יותר, ומתקשים עם ממשק המשתמש העמוס של פייסבוק. בנוסף, שווקים שבהם חיבור בפס רחב אינו מקיף עלולים גם הם לחוות גלישה איטית ומתסכלת בשירות.
העיצוב המינימליסטי החדש דומה יותר לממשק של טוויטר, מתחרתה של פייסבוק באספקטים מסוימים של רשתות חברתיות, ולממשק של FriendFeed, חברת הסטארט-אפ שפייסבוק רכשה בתחילת השבוע בסכום המוערך ב-50 מיליון דולר.
על פי ההתרשמויות הראשונה, נראה שמטרת פייסבוק לייט להוות נקודת כניסה לשירות עבור משתמשים שהתאכזבו מחוויית השימוש באתר, בין אם מסיבות של עומס חזותי או מגבלות רוחב פס, ושאותם פייסבוק רוצה לשמור באתר ולא לאבד אותם לשירותים מתחרים, כגון טוויטר.