לעבוד עם אפל: הצד הפחות הנעים
בשנה מאז שהוקמה הספיקה האפסטור - חנות האפליקציות המקוונת של אפל - לעורר תסכולים ותלונות רבות מצד המפתחים. הכללים הדרקוניים שלה והיחס המתנשא שהיא מפגינה זו רק ההתחלה
AppStore, החנות המקוונת של אפל והאמצעי הרשמי היחיד למכירת אפליקציות לאייפון, הספיקה בשנה הראשונה לקיומה לעורר גם תלונות מצד מפתחי יישומים. להלן כמה מהן:
1. עלולים להפסיד כסף אפל מאפשרת לכל רוכש יישום להתחרט בתוך 90 יום ולקבל בחזרה את כספו. הבעיה היא שיוצר האפליקציה
2. תשלומים מתעכבים במרוצת השנה החולפת הצטברו בבלוגי טכנולוגיה ובאתרי מפתחים טענות על כך שאפל מעכבת העברת תשלומים מעבר ל־45 הימים שאליהם היא מתחייבת. בבלוג הטכנולוגיה טקראנץ' פורסם גם סיפורה של מפתחת יישום שטוענת שאפל חייבת לה 10 אלפים דולר.
3. מדיניות אישורים דרקונית מפתחי יישומים התלוננו על שלאחר יותר מחודש וחצי של המתנה הודיעה להם אפל שהיישום שלהם נפסל, ולא סיפקה נימוק המניח את הדעת. בין היתר הסירה אפל מאפסטור יישום שהופך את האייפון למודם נייד וסירבה לאשר את היישום הרשמי של שירות גוגל Google Voice. רשות ההגבלים העסקיים האמריקאית החלה לחקור בשבוע שעבר האם אפל פוסלת יישומים שעשויים לפגוע בהכנסותיה.
4. אין עם מי לדבר העבודה עם אפל מתבצעת כולה אונליין, באמצעות אתר המפתחים של החברה. כמה מפתחים סיפרו ל"כלכליסט" שהדבר יוצר בעיות כשמתעוררת בעיה שדורשת התייחסות. "כשפונים לחברה באימייל, אפילו בשאלה פשוטה, יכולים לעבור חודשים עד שמגיעה תשובה", מספר ולדימיר קופמן. ומפתחים בעולם מספרים שכשמתקשרים אל אפל ההמתנה על הקו יכולה להימשך חצי שעה ויותר.