חברת מפות צרפתית מאשימה את גוגל בפגיעה בתחרות
הגישה תביעה נגד גוגל בטענה שהגישה החינמית שהיא מאפשרת בשירות המפות שלה מונעת מחברות אחרות המספקות שירותי מפות להתחרות בה. דורשת פיצוי של חצי מיליון יורו
לטענת בוטין, הדורשת פיצוי של חצי מיליון יורו, העובדה שגוגל מספקת את שירות המפות שלה בחינם פוגעת ביכולתה של בוטין – ושל חברות מפות אחרות – להתחרות בה, ובשל כך היא מהווה תחרות בלתי הוגנת. עורכי הדין של החברה טענו כי גוגל משתמשת ביתרון ההון שלה כדי לספוג הפסדים במשך תקופה קצרה, כדי "לבלוע" את השוק לאחר שהחברות המספקות שירותי מפות בתשלום יתרוששו.
הבלוגר ברין צוקה, שהתייחס לפרשה, ציין כי טקטיקות דומות יוחסו לגוגל על ידי עורך מגזין הטכנולוגיה Wired, כריס אנדרסון, בספרו החדש "חינם". לדברי אנדרסון, "השימוש בחינמיות הוא חלק מאסטרטגיית המיקסום של גוגל. ראשית היא מציבה את מוצריה בידי המספר הגדול ביותר שבאפשר של משתמשים, ואז מוצאת דרך לגרום להם לשלם עליו... חברות עדיין צריכות להרוויח כסף, כך שיש גבול למה שהן יכולות לספק בחינם. בעיה כזו לא עומדת בפני גוגל: עסק הפרסום המרכזי שלה כה חזק, דומיננטי ורווחי, שהיא יכולה להרשות לעצמה לסבסד כמעט את כל שאר פעילויותיה של החברה, תוך שימוש בחינמיות להשגת לקוחות בשווקים חדשים".
התפיסה של הצורך בתחרות הוגנת חזקה משמעותית באירופה מאשר בארה"ב. בשנת 2007 פסק בית משפט צרפתי כי אמזון עברה על חוקי התחרות ההוגנת, כאשר סיפקה ספרים בצרפת ללא דמי משלוח. חוקי מכירת הספרים בצרפת נוקשים מאד והאפשרות להעניק עליהם הנחה מוגבלת ביותר, מתוך כוונה להגן על הסופרים והמו"לים; בית המשפט מצא שהוויתור מצד אמזון על דמי משלוח מהווה הנחה אסורה.