המשחק שישפר את בינג
מיקרוסופט קוראת לגולשים להשתתף במשחק המקוון "Page Hunt", שבו הם מציעים מילות חיפוש לאתרי אינטרנט אקראיים - וכך מסייעים לה בשיפור תוצאות החיפוש במנוע החיפוש בינג
14:4029.07.09
חטיבת המחקר של מיקרוסופט פיתחה משחק מקוון בשם Page Hunt
("מרדף אחר הדף"), שבו מוצגים לגולש עמודי אינטרנט אקראיים והוא מוזמן להציע את מילות החיפוש האופטימליות שיציגו את העמוד בתוצאות החיפוש. נקודות מוענקות למשתמשים שקולעים לתוצאות האמיתיות שמציג מנוע החיפוש החדש של החברה,
בינג.
כמעשה טום סויר, השחקנים מאמינים שהם נהנים, אבל בו בזמן חוסכים למיקרוסופט עבודה רבה במחקר ובפיתוח. מטרת הניסוי הוא להשתמש באינטואיציה האנושית כגורם משלים לאלגוריתמים ממוחשבים כדי לשפר את התוצאות המוצגות למשתמש.
המשחק פותח על ידי חוקרים של החברה בשיתוף עם אוניברסיטות בהונג קונג ובמדינת ג'ורג'יה בארה"ב. חטיבת המחקר של מיקרוסופט מונה מעל 850 מדענים בשש מעבדות מחקר בארה"ב, באנגליה, בהודו ובסין, החוקרות בשיתוף פעולה עם עשרות מוסדות אקדמיים.
מיקרוסופט אינה החברה המסחרית היחידה שמשתמשת ב"מיקור המון" (Crowdsourcing) - כוח עבודה של גולשים רבים אשר אינם מקבלים תשלום אלא תמריצים אחרים -כאמצעי משלים למשאבי המחקר והפיתוח שלה. כך למשל, מנוע חיפוש התמונות של גוגל מכיל כלי – Google Image Labeler – המאפשר לגולשים לתאר במלים את התמונות שמוצגות להם. מילים אלה נשמרות אצל גוגל ועוזרות למקד את החיפושים הבאים.
מיקור המון משמש גם האקרים לפריצת מנגנוני CAPTCHA. מנגנונים אלה נועדו להגן על אתרי תוכן גולשים מספאם ומהודעות אוטומטיות באמצעות דרישה מהמשתמש להקליד מילה מטושטשת או לענות על בעיות חשבון פשוטות על מנת להוכיח שהוא משתמש אנושי ולא תוכנה אוטומטית. האקרים מציעים לגולשים תשלום עבור מילוי שאלות CAPTCHA, ובעזרת התשובות בונים מערכות אוטומטיות שיכולות לחדור את ההגנות.