דיווח: בינג יחליף את החיפוש של יאהו
על פי דיווחים שטרם אושרו, מיקרוסופט ויאהו קרובות לעסקה, שלפיה יופנו משתמשי יאהו המבקשים לחפש ברשת למנוע החיפוש החדש של מיקרוסופט. בתמורה תשתתף יאהו בהכנסות מפרסום בבינג
מטרת העסקה היא להפוך את משתמשי מנוע החיפוש של יאהו למשתמשי בינג, ובכך להגדיל את כוחה של מיקרוסופט לעומת גוגל בתחום החיפוש. נמסר כי השיחות נתקלו בקשיים בשל דרישתה הראשונית של יאהו לקבל סכום גבוה – מדובר במאות מיליוני דולרים – נוסף לרווחים מהכנסות מפרסום, אך דרישה זו הוסרה. נקודה שעדיין שנויה במחלוקת בין הצדדים היא אם תוכל יאהו לקבל את פרטי המשתמשים שביצעו חיפושים בבינג; נתונים אלו שימשו בעבר לשיפור המודעות המבוססות על ניתוח התנהגות של יאהו. ההערכה היא כי מפרסמים ירכשו מודעות שיופיעו בעמוד התוצאות באמצעות מערכת AdCenter של מיקרוסופט, ולא באמצעות מערכת Panama המקבילה של יאהו; בכירים ביאהו הודו כי פיתוח פנאמה "הוזנח" בשנים האחרונות.
משתמשי בינג מקליקים יותר על פרסומות
העסקה שמתגבשת בין יאהו למיקרוסופט דומה באופייה לעסקה הכושלת שניסתה יאהו לחתום עם גוגל, בסוף 2008 – עסקה שבוטלה עקב התערבות היחידה להגבלים עסקיים במשרד המשפטים האמריקאי, מתוך חשש ליצירת מונופול בתחום החיפוש באינטרנט. התערבות כזו אינה צפויה בעסקה הנוכחית, משום שנתח השוק של יאהו ומיקרוסופט יחדיו אינו מגיע ל-30%. מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר אמר במהלך חודש יוני, בפגישה עם אנשי עסקים, כי מיקרוסופט מחויבת לשפר את הישגיה בתחום החיפוש, וכי היא מוכנה להשקיע בנושא 5%-10% מהרווח התפעולי שלה במשך חמש השנים הבאות, סכום שנאמד במיליארדי דולרים.
בתוך כך, חברת הפרסום צ'יטיקה ערכה בדיקות ראשוניות לבינג, ומצאה כי משתמשי בינג מקליקים על מודעות בשיעור הגדול ב-55% לעומת מספר ההקלקות על מודעות בגוגל, וב-21% לעומת משתמשי מנוע החיפוש של יאהו. בהנחה שהמחקר מבוסס, לבינג יש פוטנציאל הכנסות גדול מזה של מנוע החיפוש של יאהו, דבר העשוי לדרבן את הנהלת יאהו לחתום על העסקה.