אפל ותעשיית המוזיקה מנסות להחיות את האלבום
אפל מנהלת מגעים לשיתוף פעולה עם ארבע חברות התקליטים הגדולות בארה"ב, שבמסגרתו הם ינסו לשכנע לקוחות לחזור לרכוש אלבומים ולא שירים בודדים. התמריץ: תוכן אינטראקטיבי שיצורף לחבילה
אפל נמצאת במגעים מתקדמים עם ארבע חברות ההקלטה הגדולות בארה"ב – אמי, סוני מיוזיק, וורנר מיוזיק ויוניברסל מיוזיק גרופ – לקראת השקת חבילת תוכן שתוצע לרכישה יחד עם אלבומי מוזיקה. כך מדווח הבוקר (ב') הפייננשייל טיימס. לפי הפייננשייל טיימס, השמועות לגבי מחשב הלוח (Tablet) שתשיק אפל בקרוב נכונות, והוא ישמש תפקיד מרכזי בקמפיין החדש, שאמור להיפתח בספטמבר הקרוב.
בשנים האחרונות נרשמה צלילה חדה ברכישותיהם של אלבומים פיזיים – תקליטורים או תקליטים – וצריכת המוזיקה עברה לרשת; ב-2008 לבדה ירדה התקליטורים ב-14%. אף שחלק ניכר מהלקוחות רוכשים מוזיקה ברשת, הם מעדיפים לרכוש את השירים האהובים עליהם, ולא לרכוש אלבומים שלמים.
רכישת שירים בודדים מכניסה לאפל (באמצעות אייטיונז, חנות המוזיקה המקוונת שלה) ולתעשיית ההקלטות, רווחים נמוכים משמעותית מאלה של רכישת אלבום שלם. כעת מנסים שני הצדדים לתת לאלבומים ערך נוסף על המוזיקה עצמה, כדי לשכנע את הלקוחות לחזור לרכוש אלבומים שלמים ולא רק שירים בודדים. בין השאר יוצעו ללקוחות במסגרת הפרויקט - המכונה "קוקטייל" - לקבל גם טקסט בצמוד לאלבום, את מילות השירים, וסרטוני וידיאו רלבנטיים. אחד היתרונות של הספרים הדיגיטליים האינטראקטיביים הללו הוא שהם יאפשרו להאזין לשירים שבאלבום בלי להשתמש בתוכנת האייטיונז.
מחשב הלוח, שאפל לא אישרה את קיומו וששמועות על פיתוחו נפוצו מאז שנת 2002, אמור לשמש כנגן מוזיקה וסרטים אינטראקטיבי שיעמוד במרכז "קוקטייל". לדברי הפייננשייל טיימס, מו"לים נמצאים במגע עם אפל, כדי שהמכשיר החדש יאפשר גם קריאת טקסטים – ויהווה תחליף לקינדל. אפל וחברות המוזיקה סירבו להתייחס לידיעה.