טוויטר השיק אתר לעסקים - שידריך אותם כיצד להשתמש בשירות
בעתיד מתכננים בטוויטר לגבות תשלום מחברות עבור חשבונות מסחריים. לדברי מייסד האתר "פרסומות באתר לא מעניינות אותנו"
16:3126.07.09
אתר המיקרו-בלוג טוויטר השיק בסוף השבוע אתר הדרכה לשימוש בטוויטר לעסקים, Twitter 101.
מטרת האתר היא להסביר לעסקים את הערך המוסף הנגזר משימוש בטוויטר על מנת לתקשר עם לקוחותיהם בזמן אמיתי. האתר מכיל הסברים על טוויטר ותרבות השיחה הנהוגה בו, המלצות על אופני שימוש לקידום
מסחרי וסיפורי לקוח של חברות כמו דל (Dell) או פפסי על התנסויותיהן עם השירות. שמו של האתר מתייחס לנוהג במכללות אמריקאיות למספר קורסי מבוא במספר 101, כמו "כלכלה 101" או "משפטים 101".
ביז סטון, ממייסדי טוויטר, הכריז על האתר ביום ה' בכנס של המגזין הפיננסי Fortune ואמר כי לפני שטוויטר תוכל לפעול לכיוון של יצירת הכנסות, עליה להוכיח את הערך המוסף שלה לעסקים. השקת האתר היא השלב הראשון בתכניתה של החברה להפוך את השירות לרווחי, כשבכוונתה לגבות בעתיד כסף עבור חשבונות עסקיים מאובטחים ומאומתים, בעוד משתמשים פרטיים יוכלו להמשיך ולהשתמש בשירות בחינם. סטון גם ציין שטוויטר לא מתכננת לבסס את הכנסותיה על פרסומות, אלא על השירותים העסקיים.
טוויטר, שפעילה מאז 2006, מארחת בחינם עשרות מיליוני הודעות בחודש בין מיליוני משתמשים, ביניהם מאות חברות מסחריות המשתמשות בשירות על מנת לפרסם את מוצריהם ולנהל שיחות עם הלקוחות. עד היום, חשבון של חברה מסחרית היה זהה לחשבון של משתמש פרטי. בכוונת טוויטר לתת מעמד מיוחד לחשבונות מסחריים תחת שם המתחם business.twitter.com, שיאפשר שילוב מוצריהם בתוצאות החיפוש באתר ויכולת מעקב אחר האינטראקציה של המשתמשים עם המותגים שלה.
דוגמאות לשימוש מסחרי בטוויטר כוללות את מסעדות המאפשרות הזמנת מזון ישירות דרך טוויטר או אתרי תוכן המפרסמים טיזרים לתכנים שלהם.