איביי משנה כיוון: ממכירות פומביות לשירותי תשלומים
אתר המכירות הפומביות דיווח על הפסדים, בעוד שהחברות שבבעלותו - סקייפ ו-Paypal - רשמו רווחים. במקביל, תחום המכירות הפומביות באתר מצטמצם, ואילו המכירות המשמשות חברות מסחריות צומח
לעומת זאת, שתי חברות שבבעלותה של איביי – פייפאל (Paypal), המתמחה בסליקה מקוונת של כרטיסי אשראי ובשירותי תשלום, וסקייפ (Skype), שירות פופולרי לשיחות טלפון באמצעות הרשת (VoIP) – דיווחו על עלייה בהכנסות. פייפאל רשמה עלייה של 11%, לכ-669 מיליון דולר, והכנסות סקייפ צמחו ב-25%, והגיעו לכ-170 מיליון דולר.
כמו כן, בעוד שירות התשלומים המקוון מגדיל את חלקו באיביי, החלק המסורתי שלה – מכירות פומביות של גולשים – ממשיך לאבד מערכו, וההכנסות ממנו ירדו ב-14%. מספר המכירות שמחיר המוצר בהן קבוע, כאלה שמשמשות בעיקר חברות מסחריות, עלה לעומת זאת ב-19%.
יצוין כי איביי מנסה זה זמן למכור את סקייפ, ללא הצלחה, וכי בחודש אפריל דיווחה כי בכוונתה להשיק את סקייפ כחברה עצמאית – אך רק במחצית הראשונה של 2010 ורק "בכפוף לתנאי השוק". פייפאל, עם זאת, צפויה לעמוד במרכז האסטרטגיה העתידית של איביי.
מנכ"ל איביי, ג'ון דונהו, אמר כי היום (ה') תאפשר איביי למפתחים חיצוניים להציע יישומים לפייפאל, בניסיון "להזרים קצת יזמות רעננה" לאתר. בראיון לניו יורק טיימס השווה דונהו את השפעת פתיחת הקוד של פייפאל לזו שהיתה לאייפון על שוק האפליקציות המקוונות, ולדבריו מטרת החברה היא להפוך את פייפאל לאתר התשלומים הסלולרי הסטנדרטי. רכישת אפליקציות בחנות המקוונת של יצרנית הבלקברי, RIM, כבר מתבצעת באמצעות פייפאל.