יוניסטרים: הסטארט־אפ של הפריפריה
עמותת יוניסטרים שהקים רוני צארום מפעילה עשרה מרכזים ברחבי הארץ שבהם בני נוער נחשפים לעולם העסקי, ומתנסים בעצמם בפרויקט יזמות
ביום חמישי האחרון נערכה באור יהודה תחרות היזמות של עמותת יוניסטרים, שאותה הקים רוני צארום ב־2001 כדי לקדם את היזמות בקרב בני נוער בפריפריה. צארום היה נרגש כשהעניק את הפרס: צ'ק של 15 אלף שקל, שהוענק לקבוצת נערים מעכו שפיתחו את ה"ליטר מטר" - כלי למדידת כמות המים הנצרכת
יוניסטרים מפעילה עשרה מרכזי נוער ברחבי הארץ, לתלמידי כיתות י' עד י"ב. התוכנית מפגישה את התיכוניסטים עם אנשי עסקים שפועלים בהתנדבות ופותחים להם צוהר לעולם העסקי. במהלך התוכנית התלמידים נדרשים לפתח מוצר או שירות, לבנות סביבו תוכנית עסקית, לחלק ביניהם את התפקידים ולגייס הון ראשוני.
"יוניסטרים זה ארגון מיוחד שמספק גשר בין הפריפריה לעולם העסקים", אומר צארום. "הקמת סביבה עסקית בפריפריה עשויה לשנות את תפיסת העולם של אותם בני נוער בתקופה המעצבת הזו".
מנכ"לית יוניסטרים איריס רף־רונן מוסיפה: "הדגש הוא לא רק על פיתוח מוצר מיידי, אלא על ראייה ארוכת טווח - גם לאחר התיכון והצבא. הבוגרים שלנו שרוצים להקים סטארט־אפים מקבלים ליווי ממנטורים עסקיים שאנחנו מספקים להם".