$
חדשות טכנולוגיה

מודו יוצא לדרך

ביום רביעי תחל סלקום למכור את הסלולרי הזעיר שפיתח דב מורן למספר מצומצם של לקוחות נבחרים. בהשקת המודו הסביר מורן כיצד הוא מתכוון למכור מכשיר דור 2.5 בזמן שעולם הסלולר כבר מתחיל לעבור לדור 3.5

מאיר אורבך ואסף גלעד 16:5919.07.09

יותר משנה וחצי לאחר שנחשף לראשונה, ה"מודו" - טלפון סלולרי ישראלי שפותח על ידי ממציא הדיסק-און-קי דב מורן - יוצא לשוק. מודו, שהוכתר על ידי ספר השיאים של גינס כ"טלפון הקטן בעולם", הוא טלפון סלולרי זעיר בעל יכולות מתקדמות ומחיר נמוך, שאפשר להחליף בקלות את שלדתו וכך לשנות את מראהו ואת תכונותיו.

 

ההכרזה על שיווקו ברשת סלקום פורסמה במרץ 2008, ולאחר המתנה של יותר משנה הוא יתחיל להימכר ביום רביעי למנויי הרשת. להשקתו לא יתלווה קמפיין פרסומי, והוא ישווק בחודשים הקרובים רק לקהל מצומצם של כמה מאות ממנויי החברה, לקראת השקתו הרשמית בסוף השנה. במקביל, הוא יופץ בחודשים הקרובים בכמה מדינות באירופה, דרום מזרח אסיה ודרום אמריקה.

 

בהשקת המכשיר שנערכה אתמול במשרדי חברת מודו בכפר סבא אמר דב מורן כי חתם על הסכמי הפצה למודו עם עוד שבע ספקיות סלולר בעולם, בהן "גלוב" הפיליפינית ו"ארטל" ההודית, שלה כ-100 מיליון מנויים, וכן עם מפעילות סלולר נוספות באמריקה הלטינית, ברומניה וביוון. מורן אמר כי הוא מצפה למכור עד סוף השנה כ-100 אלף מכשירי מודו בעולם, כ-20 מהם אלף בפיליפינים. מכירות אלה עתידות, לפי ההערכות במודו, להניב לחברה הכנסות של כמה עשרות מיליוני דולרים עד סוף השנה. זאת לאחר שבחברה הושקעו עד היום 102 מיליון דולר.

  


 

בישראל לעומת זאת מורן צופה למכור רק כמה אלפי מכשירים, בין היתר משום שהמודו הוא טלפון עם תקשורת נתונים בדור 2.5. "אם נגיע למכירות של עשרות אלפי מכשירים בסלקום בעתיד, במדינה שבה הדור השלישי הוא הדומיננטי, מדובר בהישג", אמר מורן.

 

השקה באיחור של 9 חודשים

 

במודו מצפים להגדיל את ההכנסות מהמודו בזכות מכירת "ג'אקטים" – כיסויי שלדה מעוצבים הכוללים לוח מקשים. בחברה עמלים כיום על ייצור סדרה של ג'אקטים בעלי תכונות נוספות שיתממשקו עם המודו, ובהם מסגרת תמונות דיגיטלית ושעון יד ספורטיבי. לפי מורן, המודו יוכל להתחבר למצלמות דיגיטליות ולמכשירי GPS שיותאמו לו, וכך להעניק להם יכולות של תקשורת סלולרית.  

 

השקת המודו מתבצעת באיחור של כתשעה חודשים. בתחילה תוכננה לאוקטובר 2008, אחר כך נדחתה לתחילת 2009, לרבעון השני של השנה ולבסוף – להשבוע. "רכשו חלק מהתוכנה מחברת סקיי הסינית שפשטה את הרגל, ובינתיים נאלצנו לקחת לעצמנו את התוכנה שלה ולתקן בה את השגיאות", אמר מורן. "אלה היו עיכובים שדרשו מאיתנו הרבה זמן וכסף, אבל חברות טובות נמדדות ביכולתן להתמודד עם קשיים".

 

לשאלה מדוע הוא משיק טלפון התומך בדור 2.5 בעוד שרשתות הסלולר בארץ ובעולם כבר מבצעות מעבר מתוקשר לדור 3.5 השיב מורן: "טלפון בדור השלישי הוא מתוחכם יותר אבל יקר יותר. אל תשכחו שמיליארדי אנשים עדיין משתמשים בדור השני, ורבים מהם עדיין לא מיצו את יכולותיו. מה שאנשים בסך הכל רוצים זה מכשיר קל וקטן שנוח לחייג בו ולשלוח בו הודעות טקסט. מי שרוצה אייפון עם מצלמה, שמכין קפה והופך לעפיפון ומוכן לשלם על כך אלפי שקלים, יש לו מבחר גדול. מודו הוא טלפון שווה לכל נפש והמטרה שלנו היא להתמקד בלקוחות מסוימים ולא לכבוש את כל השוק". עם זאת, במודו כבר מפתחים את הדור הבא של המכשיר - שיותאם לרשת הדור השלישי, ועתיד לצאת בעוד כשנה.

  

ישווק בהתחלה ל"מביני עניין"

  

המודו יימכר מיום רביעי במסגרת "השקה רכה" – הוא ישווק ללקוחות מעטים שסלקום תבחר לפי מאפיינים שמופיעים ברישומיה. הלקוחות שאליהם תפנה סלקום יהיו כאלה שזוהו על ידי כבעלי אוריינטציה טכנולוגית, וייאותו להעביר משובים על המכשיר. המודו יעלה 500 שקל, ויימכר בחבילה שתכלול את המכשיר ו"ג'אקט", שלדה פשוטה אחת הכוללת לוח מקשים מעוצב. משתמשים שייאותו למלא שאלונים תוך כדי השימוש במכשיר יקבלו סבסוד על שיחותיהם בגובה החבילה עצמה – 500 שקל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x