"פייסבוק מפירה את חוקי הפרטיות הקנדיים"
כך קבע דו"ח של הוועדה הקנדית לפרטיות. הסיבה העיקרית: פייסבוק שומרת מידע פרטי של משתמשים, גם לאחר שהם סגרו את חשבונם באתר. פייסבוק: אנחנו פועלים על מנת לפתור את הבעיות
פייסבוק פועלת בניגוד לחוק הקנדי, משום שהיא מחזיקה במידע האישי של משתמשים ללא הגבלת זמן, גם אם הם סגרו את חשבונם באתר. כך קבע דו"ח חדש של הוועדה הקנדית לפרטיות, שפורסם היום (שישי) במסיבת עיתונאים באוטווה.
מדיניות הפרטיות שלה הוא "מבלבל או לא שלם", והפציר במנהלי פייסבוק להפוך את מדיניות הפרטיות שלו לברורה יותר. ג'ניפר סטודרט, חברת הוועדה, פאמרה כי פייסבוק מעניקה לפרטיות משקל רב, אך "עדיין מצאנו בעיות פרטיות משמעותיות בדרך שבה האתר פועל".
הדו"ח קבע גם כי המידע שמספקת הרשת החברתית למשתמשים אודות
לדברי סטודרט, החוק הקנדי מאפשר לארגונים לשמור מידע על לקוחות רק כל עוד הדבר הכרחי ונועד לצורך מטרות הולמות, ופייסבוק אינה עונה לדרישות אלו. בנוסף לכך, חברי הוועדה ביקרו את האתר משום שלא הצליח להגביל את הגישה למידע האישי של המשתמשים לחלק ממפתחי האפליקציות לרשת.
כריס קלי, הממונה על הפרטיות בפייסבוק, אמר לסוכנות הידיעות AFP בתגובה כי הרשת החברתית עובדת עם הוועדה במטרה לפתור את הבעיות הללו. "אנו מחפשים פתרונות פרקטיים ומידתיים, שיכבדו את העובדה כי אנשים באים לאתר כדי לחלוק, ולא על מנת להתחבא," אמר.
בפייסבוק משתמשים יותר מ-200 מיליון איש. בקנדה משתמשים ברשת החברתית כ-12 מיליון איש, כשליש מאוכלוסיית המדינה. סטודרט אמרה כי היא תבחן את התקדמות פייסבוק בעוד 30 יום. אם תביעות הוועדה לא ימולאו, היא יכולה להעלות את המקרה בפני בית משפט פדרלי במדינה, ולאלץ את החברה להיענות להמלצותיה.