בעוד שבועיים: N97 מגיע למדפים בארץ
מכשיר הדגל של נוקיה יושק אצל כל המפעילות - וינסה לשמר את נתח השוק של החברה הפינית רגע לפני הגעתו של האייפון לישראל
יורוקום מספקת מענה לאייפון. החברה הכריזה היום על השקתו בעוד שבועיים של מכשיר הדגל האחרון של נוקיה - N97. המכשיר ישווק אצל כל המפעילות.
המכשיר משלב בין מסך מגע בגודל 3.5 אינץ' ובין מקלדת מלאה (QWERTY). הוא מצויד בקישור אינטרנט אלחוטי (Wi-Fi), שמאפשר לגשת לאינטרנט גם שלא באמצעות חברת הסלולר.
המכשיר מאפשר גישה לווידג'טים סלולריים של אתרים מובילים כגון פייסבוק, יוטיוב ועוד, כך שמידע מהם מוזרם למסך הראשי במכשיר. בנוסף, קיימת אפשרות להעלאת תכנים ישירות מהמכשיר לאתרי שיתוף תכנים. קישורים אלו עוקפים את הפורטלים של המפעילים, דבר שאינו טרוויאלי במערכת היחסים הצמודה בין נוקיה ובין מפעילות הסלולר. עם זאת, תוכנת הסקייפ שמשווקת בחלקים מהעולם עם המכשיר, לא תוטמע בגרסה הישראלית.
אילן גרינבוים מנכ"ל יורוקום אמר כי ה-N97 הוא "מכשיר המולטימדיה המתקדם בעולם שעתיד לעשות מהפכה מבחינת הרגלי הצריכה והשימוש באינטרנט סלולארי". באשר לביצועי החברה שלו אמר גרינבוים כי "עם הכניסה לפלאפון בתחילת השנה, הצלחנו לעשות את הלא ייאמן ובתקופה קצרה של מספר חודשים הצלחנו להפוך למותג המוביל גם ברשת זו הן מבחינת נתח שוק והן מבחינת מגוון הדגמים המוצעים לצרכן". לטענתו, נתח השוק של נוקיה בישראל הוא מעל 50%.
עוד ציין גרינבוים כי מתחילת השנה השיקה נוקיה בישראל 13 מכשירים חדשים, ובתקופה הקרובה יושקו 8 מכשירים נוספים כך שהחברה מכסה את כל מגזרי הביקוש, מכשירים זולים, עסקיים, מולטימדיה ואחרים. באשר לעתיד התעשייה אמר גירנבוים כי "כבר כיום 35% מהאמריקאים גולשים באופן יומיומי באינטרנט הסלולרי. חל גידול של 160% בגלישה לרשתות חברתיות באמצעות הסלולר בהשוואה לשנה שעברה. ממחקרים שערכה נוקיה העולמית עולה שעד שנת 2012 יותר אנשים יגלשו באינטרנט מהמכשיר הנייד בהשוואה למחשב האישי. מדי יום עולה מספר האנשים המחוברים לרשתות החברתיות פייסבוק, יוטיוב, פליקר וטוויטר וטווח הגילאים מתרחב בהתמדה".