$
התעשייה

מייסד קרן מיראג': "נלמד את אנשי ההייטק ביזנס"

החל בשנה הבאה: מכון מיראג' טכניון לעסקים יציע תואר שני במינהל עסקים לאנשי הייטק. פול מיראג', מייסד הקרן שתממן את התוכנית, מסביר מה חסר לתעשייה בישראל

ענת ציפקין 15:5805.07.09

בשנה הבאה יחל לפעול בתל אביב מכון מיראג' טכניון לעסקים, שיציע לימודי תואר שני במינהל עסקים לאנשי הייטק. בתוכנית, שתוקם בעזרת תרומה של 12 מיליון דולר של קרן מיראג', יהיו זכאים להשתתף בוגרי תואר ראשון מצטיינים בהנדסה ומדעים, שנמצאים במסלול ניהולי בחברות הייטק.

פול מיראג'. "חיפשתי את הדרך לתרום לישראל" פול מיראג'. "חיפשתי את הדרך לתרום לישראל" צילום: יובל חן

 

בשיחה עם "כלכליסט" מסביר מייסד הקרן פול מיראג' מה הביא אותו לתרום לתוכנית. "אנחנו רוצים ללמד את הישראלים איך לשווק ולמכור את המוצרים שלהם באירופה, בארה"ב ובאסיה. יש בארץ צורך אדיר בכך שיותר אנשי הייטק יבינו ביזנס". לדבריו, הלימודים בתוכנית ייערכו באנגלית. בשלב הראשון 80% מהצוות האקדמי יבוא מחו"ל, ועם הזמן הכוונה היא שהיחס בין המרצים הישראלים לזרים יתאזן. הלימודים יימשכו שנה וחצי, ובסופם יוענק לבוגרים תואר EMBA.

 

בשלב הראשון יתחילו את הלימודים כ־50 סטודנטים מתוך כוונה להגיע בתוך שנים אחדות ל־200 תלמידים. שכר הלימוד יהיה 50 אלף דולר. "תוכנית ה־EMBA החדשה עשויה להיהפך בתוך זמן קצר לתוכנית בינלאומית מובילה", אומר נשיא הטכניון פרופ' יצחק אפלויג.

 

"הרגשתי שאני חייב למצוא את הדרך הנכונה לתרום למדינת ישראל", מספר מיראג'. "התייעצתי עם אנשי עסקים ישראלים כבר לפני חמש שנים, והם אמרו לי שלשכבת הניהול הבכירה בתעשיית ההייטק יש ידע מקצועי גדול מאוד, אבל חסרה לרובם היכולת לשווק נכון את המוצרים שלהם". בעקבות זאת נולדה היוזמה לשלוח מנהלים בכירים מתעשיית ההייטק לסמינרים בני שבועיים באוניברסיטת קליפורניה, שהתקיימו כמה פעמים בשנה.

 

"בסמינרים לימדנו אותם איך למכור את המוצרים שלהם בארצות הברית, איך לנהל מו"מ עם האמריקאים, איך להקים מערכת הפצה בארה"ב, איך פועלת המערכת המשפטית בארה"ב וכדומה. הרבה מנהלים אמרו לי שהסמינר שינה את צורת החשיבה שלהם בעסקים. במשך הזמן הישראלים שהיו בסמינרים התחילו לספר עליהם לחברים שלהם, והשמועה רצה במהירות אדירה. מהר מאוד הגענו למצב שבו על כל מקום פנוי בסמינרים התמודדו 30 מועמדים".

 

כיצד הגעתם להחלטה על פתיחת מסלול מיוחד לאנשי הייטק?

"קשה ללמד בשבועיים איך לשלב טכנולוגיה ושיווק, כיצד להתקרב ללקוח ואיך להבין את הצרכים שלו. הבנו שצריך להעמיק את היקף הלמידה כדי שלמנהלים תצמח תועלת רבה יותר. מדובר בנושאים קריטיים לפיתוח ההייטק הישראלי, שלהערכתי ייתנו למנהלים הישראלים כלים נוספים שיעזרו להם מול המתחרים שלהם בעולם".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x