שאלה של מחיר: אתנול - דלק העתיד?
האתנול נחשב לדלק ירוק משום שתהליך הייצור שלו מזהם פחות, אבל הוא תלוי בשטחים חקלאיים להפקתו - מה שגורם להתייקרות המזון בעולם. הטכנולוגיה של HCL פותרת את הבעיה הזו
אתנול, המופק מסוכר ומגידולים חקלאיים כגון תירס, משמש תחליף בנזין במדינות רבות בעולם, בהן ארצות הברית, ברזיל, סין והודו. בארה"ב עולה היקף ייצור האתנול משנה לשנה, וב־2008 הוא הגיע ל־9 מיליארד גלונים.
אתנול נחשב לדלק ירוק משום שבתהליך ייצורו נפלטים פחות גזים רעילים לאטמוספירה. עם זאת לשימוש באתנול יש חסרונות: שריפתו מזהמת את האטמוספירה בדיוק כמו שריפת בנזין, ותכולת האנרגיה שלו נמוכה מזו של בנזין, ולכן נדרש שימוש ביותר דלק. נוסף על כך, השימוש בשטחים חקלאיים לגידולים לצורך הפקת אתנול הוא בין האחראים
לעלייית מחירי המזון בעולם. חברות העוסקות בהפקת אתנול גם רגישות לעליות במחירי הסוכר והתירס, ולאחרונה כמה חברות אתנול גדולות בארה"ב פשטו את הרגל.
הטכנולוגיה של HCL שייכת לדור הבא של יצרני האתנול, שאינו מסתמך על גידולים חקלאיים אלא על חומרים אורגניים כגון עץ, נייר או עשב - דבר שיהפוך את האתנול לאנרגיה זולה במיוחד להפקה. עד כה סומן כמוביל התחום הסטארט־אפ האמריקאי Coskata, שמייצר אתנול בתהליך יקר שבו חיידקים ואנזימים מפרקים זבל אורגני. לדברי מומחים בענף, השימוש של HCL הישראלית בחומצת מלח יוזיל את התהליך ויהפוך אותו למסחרי ומשתלם.