מנכ"ל גוגל מאשר: שקלנו לרכוש עיתון אמריקאי
אריק שמידט הגיב לשמועות שלפיהן גוגל מתכננת לקנות את ה"ניו יורק טיימס" או עיתון אמריקאי גדול אחר. לדבריו, החברה החליטה "להימנע מחציית הגבול בין טכנולוגיה לתוכן"
"למעשה שקלנו את הרעיון", אמר שמידט, אך "אנחנו מנסים להימנע מלחצות את הגבול בין טכנולוגיה לתוכן". לדבריו, החברה החליטה שהוצאה לאור של עיתון תהיה שינוי כיוון אסטרטגי גדול מדי בשביל גוגל. בנוסף, גוגל מצאה שמושאי הרכישה הפוטנציאליים היו בעיתיים מבחינה עסקית או יקרים מדי, גם במצבם הקשה. "העובדה שבידינו כל הכסף המזומן הזה לא אומרת שזה זמן נהדר לבזבז מיליארדי דולרים על רכישות שלא עובדות", אמר שמידט.
במקום זאת, לדבריו, גוגל תנסה לעזור לעיתונים לשפר את האתרים שלהם באמצעות הידע הטכנולוגי שלה, כך שיהיו פלטפורמה יעילה יותר לפרסום מקוון וימשכו מפרסמים רבים יותר. בין העיתונים שגוגל עובדת עמם על "גרסה חדשה לחדשות באינטרנט" נמנה ה"וושינגטון פוסט".
עוד רעיון שהתגלגל במסדרונות גוגל היה לתרום כלכלית לעיתונים שיוותרו על מעמדם העסקי ויהפכו לגופים שלא למטרות רווח. אך לדברי שמידט, הרעיונות הללו ככל הנראה לא יתממשו "בלי סדרה עצומה של פשיטות-רגל תאגידיות".
כמו גורמים רבים בתעשיית ההייטק, שמידט טוען שהרעיון האופנתי החדש, לדרוש סכומים קטנים מהגולשים על כל כתבה איכותית שהם מעוניינים לקרוא, פשוט לא יעבוד. לדבריו, "מיקרו-תשלומים" כאלה אולי יתאימו לתוכני נישה עסקיים, אבל כשמדובר בתכנים עיתונאיים כלליים, כמו אקטואליה, שלהם תמיד יש הרבה חלופות חינמיות באינטרנט, הצרכנים לא יסכימו לשלם.