7 שאלות עם שחר סולומיאניק
מנכ"ל חברת Triond, המפיצה פוסטים מבלוגים שונים באתרי תוכן תמורת תשלום לכותבים, מספר על אפשרויות ההכנסה מבלוגים, ומסביר איך גם בלוגרים שכותבים בעברית יכולים להרוויח מכתיבה
1. האם טריונד יכול לספק לבלוגר ממוצע פרנסה של ממש?
זו שאלה טובה. צריך לזכור שמרבית הבלוגרים בעולם לא רואים סנט אחד מעבודתם. אלה שמקבלים מאות דולרים הם אחוז קטנטן. אצלנו יש כרגע הרבה יוזרים שמרוויחים מאות דולרים בחודש. וההכנסות צומחות אקספוננציאלית, כי התכנים שפורסמו בעבר ממשיכים להיות פופולריים, ומי שמפרסם יותר מקבל יותר. עבור חלק גדול מהמשתמשים זו רק פונקציה של כמות התוכן.גורם נוסף הוא שטקסט על טכנולוגיה סלולרית אפשר למסחר יותר מאשר על תוכן על בוטניקה. כאשר התוכן מסחרי, אפשר להגיע להכנסה נאה.
2. כמה מתחרים יש לטריונד, ואיך אתם מתכוונים להתבדל מהם?
כל אחד נותן פתרון אחר. Associated Content פונים לאותו קהל, אבל מפיצים את התוכן של המשתמשים בתוך האתר שלהם, ויוצרים מאגר גדול של גולשים. מודל התשלומים שונה: יש תעריף קבוע ובנוסף תשלום על פי חשיפות. הם מגבילים את פוטנציאל ההכנסות של היוזרים. חברת Helium מאפשרת למשתמשים לכתוב תכנים תמורת תשלום בתוך אתר הליום, שם הם גם מדרגים את התכנים של המשתמשים האחרים ומציפים אותם.הייחוד שלנו הוא שאנחנו מפיצים על גבי רשת של אתרים ולא אתר אחד. אלה אתרים ורטיקליים שמתמחים בנושאים ספציפיים ופעילים בעולם המדיה החברתית, כמו באתר החדשות הקהילתי Digg. גם מודל התשלומים שלנו יותר פשוט: אנחנו נותנים 50% מההכנסות.
3. כיצד משפיע עליכם המיתון?
הפריחה הקודמת של הפרסום באינטרנט התחילה במשבר, ואין ספק שיש לו יתרון בביצועים מבחינת מדידה ומבחינת שיטות תמחור. אני מאמין שהפרסום באינטרנט יצמח כי תקציבים ייחתכו לכיוון האינטרנט על חשבון מדיות אחרות.
4. האם מערכות כמו של טריונד לא הורסות את היתרון של הבלוגוספירה - כתיבה אישית, ישירה, בלי מתווכים?
מי שכותב בלוג אישי על גידול בנו, אנחנו לא נותנים לו פתרון. זה לא מישהו שמחפש תפוצה רחבה, הכרה או כסף. אנחנו נותנים מענה לרוב הבלוגרים - אלה שרוצים ליצור הכנסות, פידבק ותגובות. אלה אנשים שכותבים מאמרים עם ידע או נסיון בתחומים שונים, ונותנים הרבה ערך לצרכן התוכן הסופי.
אני מאמין ששימוש במערכת כזו ישפר את האיכות של הכתיבה, כי אנשים יראו מה עובד. אי אפשר להצליח עם תוכן זבל, כך שהם יתאמצו לעשות תוכן איכותי.
5. בלוגרים שכותבים בעברית מתקשים בדרך כלל להרוויח כסף. מה הסיכוי שנראה גם כאן בלוגרים שמתפרנסים מכך?
תיאורטית אפשר לשלוח לנו תכנים בעברית, אבל לצערי זה שוק שאנחנו לא משקיעים בו בינתיים, ואין לו פוטנציאל צמיחה. בלוגרים ישראלים יצטרכו לחכות לשירות כזה שיתמקד בהם, או להתאמץ מאוד בעצמם - ללמוד SEO, מונטיזציה ואופטימיזציה, כל הדברים שאנחנו עושים. גם פורטל תפוז חולק בהכנסות עם הבלוגרים שלו.
6. אתרי וידיאו יודעים שמפרסמים חוששים להציב פרסומות בתוכן גולשים. עד כמה הם ששים לפרסם בבלוגים?
זה לא נכון שהם מפחדים מתוכן גולשים, לא כשמדובר בבלוג עם תפוצה רחבה. קח לדוגמה את הבלוג טקקראנץ': ההומפייג' שלו שווה 200 אלף דולר. מה שאנחנו נותנים לבלוגר הוא שהוא לא צריך לבנות את המותג שלו. אנחנו עשינו זאת בשבילו.
7. האתרים שתכני טריונד מתפרסמים בהם אינם שמות מוכרים. האם יש תוכניות להתרחב לאתרים נוספים?
אולי ישראלים לא מכירים, אבל יש לנו מעל 3.2 מיליון מבקרים ייחודיים בחודש ו-7 מיליון דפים נצפים. כל אתר ברשימה שלנו הוא שפיץ בתחום התוכן שלו: בלוג הטכנולוגיה WebUpon הופיע הרבה ב-Digg כאחד ממקורות המידע. הם הולכים ונבנים. אחת מהתוכניות שלנו היא להרחיב את הפצת התכנים לאתרים-השותפים.
ל-7 שאלות עם פיליפ לנסן - מנהל הבלוג Google Blogoscoped
ל-7 שאלות עם רן הר נבו - מייסד ומנכ"ל חברת 5min
ל-7 שאלות עם רועי קרתי - הכתב הישראלי של טקקראנץ'
ל-7 שאלות עם יוסי גליק - מייסד הסטארט-אפ ג'יני
ל-7 שאלות עם כרמל ויסמן - חוקרת תרבות הבלוגים
ל-7 שאלות עם אריק צ'רניאק - ממייסדי מטאקפה