הפרסומות המוסוות מגיעות לטוויטר
הולדתם של הטוויטרים מטעם: מערכת פרסום ויראלית משלמת למשתמשי טוויטר שמעלים הודעות שיווק לחשבונותיהם. משתמש שיש לו מאות קוראים יכול להגיע לתגמול של עשרות ליש"ט בחודש
אחרי הבלוגרים בתשלום והטוקבקיסטים-מטעם, הכתיבה הפרסומית המוסווית הגיעה גם לשירות המיקרו-בלוגינג טוויטר. בימים האחרונים ניתן למצוא בטוויטר הודעות שמפרסמות מוצרים של חברות אמריקאיות גדולות כמו אפל וסקייפ. המשתמשים שמציבים את ההודעות מקבלים תגמול כספי דרך Magpie, מערכת פרסום ויראלי ייעודית לטוויטר.
ההודעות מנוסחות כהמלצות אישיות. כך לדוגמה, לאחרונה הופיעה בו-זמנית בחשבונותיהם של עשרות משתמשי טוויטר ההודעה: "יש מבצע על מכשירי iTV. קניתי את שלי לפני חודשיים. אני מת עליו!!!"
מערכת Magpie מבקשת ממשתמשי טוויטר את השם ואת הסיסמה לחשבון שלהם בשירות, ולאחר מכן מזרימה לחשבון הטוויטר פרסומות בקצב של כמה הודעות ביום. המשתמש יכול להמשיך בינתיים לפזר את העדכונים הרגילים שלו. התגמול הכספי משתנה על פי מספר הקוראים הרשומים של אותו החשבון. באתר של Magpie מבטיחים כי משתמש שיש לו 600 קוראים יכול להרוויח כ-60 ליש"ט (כ-360 שקל) בחודש, בעוד שמשתמשים פופולריים יותר יגיעו למאות ליש"ט.
בלוג הטכנולוגיה החשוב ReadWriteWeb, שדיווח על התופעה, הגדיר אותה כ"דוחה ומעוררת רחמים". על פי הבלוג, הפרסומות אינן משכנעות וצפויות רק להבריח את הקוראים של חשבון הטוויטר שבו הן מופיעות. עוד מציין הבלוג כי הפרסומות כוללות קישורים מוסווים לאתרי מכירות.
יש לציין כי הפרסומות למותגים גדולים אינן מעידות שהחברות הללו שכרו את שירותי מערכת Magpie בעצמן. לפחות במקרה של אפל, מי שמרוויח מהשימוש בפרסומות בטוויטר הוא אחד השותפים המסחריים (affiliates) של החברה, שמקבל עמלה תמורת הפניית גולשים לחנות המקוונת של אפל.