הערכה: יוטיוב יפסיד השנה 470 מיליון דולר
על פי דוח שפרסם בנק ההשקעות השוויצרי קרדיט סוויס, אתר שיתוף הווידיאו הפופולרי יכניס במהלך 2009 240 מיליון דולר, אולם הוצאותיו יגיעו ל-711 מיליון דולר. עיקר ההוצאות - על תשתית ורוחב פס לשידור
יוטיוב נרכש על ידי גוגל ב-2006 תמורת סכום של 1.65 מיליארד דולר. מאז הרכישה שמר האתר על מעמדו כאתר שיתוף הווידיאו הפופולרי ביותר ברשת, והמשיך לצמוח בקצב מואץ. אולם החברה, שרכשה את האתר בטרם היה לו מודל עסקי פועל, עוד לא מצאה דרך למצות ממנו רווחים משמעותיים.
ההוצאות של אתר וידיאו גדול כוללות השקעה בחומרה, בשיווק ותשלום לקבלת רישיונות כדי להציג חומרים המוגנים בזכויות יוצרים. אך לפי קרדיט סוויס, ההוצאה הגדולה ביותר של יוטיוב היא על תשתית רוחב פס לשידור חומרי הווידיאו, והיא מוערכת ב-360 מיליון דולר. זאת על פי חישוב של 375 מיליון מבקרים באתר במשך השנה, אשר עד 20% מהם נמצאים באתר באותו הזמן. בזמני שיא, על פי חישוב זה, יוטיוב צריך לספק רוחב פס מדהים של 30 מיליון מגהביט לשנייה. עוד מעריכים בקרדיט סוויס כי יוטיוב יציג במשך השנה 75 מיליארד סרטונים - עלייה של 38% מהשנה שעברה.
אחת הסיבות לקושי במונטיזציה של יוטיוב היא שרובו מורכב מתוכן גולשים. לא ניתן לגבות כסף על תוכן זה, ואף קשה לשכנע מפרסמים לפרסם סביבו. לכן האתר מנסה לאחרונה לחתום על כמה שיותר שיתופי פעולה עם חברות טלוויזיה ותוכן, שיספקו לו תוכן יוקרתי יותר. בשבוע שעבר חתם יוטיוב על הסכם שיתוף פעולה עם חברת דיסני ורשת ESPN.