$
טורים

נוימן־גייט: השלב הבא אחרי הפצה ויראלית

איך גורמים לגולשים להתנפל על משהו? מסתירים אותו מהם בכל הכוח, מכחישים כל קשר, זועמים על מי שמפיץ אותו. תשאלו את קשת ועדי נוימן

דורה קישינבסקי 13:3405.04.09

בואו נדבר רגע על המפשעה של עדי נוימן. כלומר, לא כשלעצמה, אלא כסמל. מה קרה שם? גולש חד־עין גילה באחד הפרקים של "האח הגדול VIP", בסצינה שבה הדוגמנית משתובבת עם חברה לריאליטי דודי מליץ, כפריים וחצי שבהם אפשר לראות מה קורה לה מתחת לחצאית, משום שנוימן לא לבשה תחתונים. הגולש כמובן חתך את הקטע הרלבנטי מהווידיאו והעלה אותו לאתר הסרטונים פליקס, שם הוא נהפך ללהיט והחל לעבור מתיבת מייל לתיבת מייל באופן ויראלי.

 

לכאורה, מדובר בסיפור על גולשים שעשו את הג'וב שלהם נאמנה בחשיפת דברים שהקהל לא היה אמור לראות. אמנם במקרה הזה מדובר בווריאציה הנמוכה והצהובה ביותר של התפקיד, אבל החוצפה וחוסר הכבוד לסטנדרטים חברתיים מקובלים הם חלק מהעניין. בפעם אחרת ייחשף סוד אחר, בעל השפעה מסחרית או אפילו פוליטית של ממש. העיקר שככל שהצופים רבים יותר, מתוחכמים יותר טכנולוגית ויודעים לתקשר זה עם זה, כך הם יכולים לפרק את מה שמראים להם, לחתור תחתיו ולהכניס קצת לתאגידי המדיה בחזרה.

 

עדי נוימן. בפעם אחרת ייחשף סוד אחר עדי נוימן. בפעם אחרת ייחשף סוד אחר צילום: רונן אקרמן

 

רק מה - למרות התגובה הזועמת של שידורי קשת לנוימן־גייט, במיוחד לאחר שגם עיתונים, אתרים ממוסדים וגיא פינס הצטרפו לחגיגה, מדובר בסרטון שעשה לכל המעורבים רק טוב מבחינה עסקית. הסקס־אפיל של התוכנית עלה כמובן, נוימן נהפכה למעניינת וזכירה יותר, ואפילו חברת דלתא, שהחלה בצילומי קמפיין הלבשה תחתונה עם נוימן מיד לאחר מכן, הרוויחה מהעניין כמה כותרות. בקיצור, זו היתה פרסומת מהחלומות. אם בקשת לא היו מנסים לשמור על מראית עין מפוקפקת אחרונה של מהוגנות, גם הם היו מודים בכך.

 

גולשים הם כמו עיתונאים: לא חכמים או בררנים במיוחד. המוטיבציה שלהם בחשיפת סקנדלים וסודות היא להרגיש חכמים לרגע, להצחיק את החבר'ה ולהרוויח יוקרה זמנית. וכמו שסלבריטאים יודעים לתזמן פשלות מלתחה והחלקות על קליפת בננה כדי לקבל רייטינג במדורי הרכילות, כך גם תאגידים יכולים לנצל את הפעלתנות האינטרנטית.

זה יהיה השלב הבא של הפרסום באינטרנט אחרי הפצה ויראלית: אי־הפצה ויראלית. כל מה שצריך לעשות הוא להכין איזה חומר עסיסי, אולי הקלטה מביכה של מנכ"ל החברה או תוצאות מפוקפקות של ניסוי עם המוצר, או אפילו שני פריימים של סרטון ספק־פורנוגרפי באיכות נמוכה - ולא להפיץ אותו. להסתיר אותו היטב. להכחיש אותו בזעם רב כשהוא נחשף. ככל שהגולשים יצטרכו להתאמץ יותר כדי לחשוף את הסוד, כך החומר יקבל תפוצה רחבה יותר והמותג יהיה מדובר יותר. בהצלחה, וירחם האל על נשמותינו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x