יוטיוב תציג סרטונים של דיסני
גוגל ממשיכה למשוך תוכן מקצועי לאתר הווידיאו שלה, ודיסני תעלה כמה מסרטוניה ביוטיוב. הסרטונים ישתמשו בנגן הווידיאו של רשת הטלוויזיה של דיסני, ESPN, ויכילו פרסומות קודם לסרטון
העסקה עם דיסני תאפשר ליוטיוב להעלות תכנים הן של דיסני, הן של רשת ABC והן של רשת הספורט הפופולרית ESPN. בשלב זה, התוכן המשותף לא יכלול סרטים באורך מלא אלא רק סרטונים קצרים יחסית, והם ילוו בפרסומות.
על פי ההסכם בין דיסני וגוגל, השתיים תתחלקנה בהכנסות הפרסומות מן הסרטונים, שיופיעו טרם הסרטון עצמו – שיטת פרסום שעד כה גוגל נמנעה ממנה, משום שהיא לא אהודה על המשתמשים, שנאלצים לצפות בפרסומת בטרם יצפו בתוכן שעבורו גלשו לאתר. הסרטונים ישודרו באמצעות נגן הווידיאו של ESPN, וזו הפעם הראשונה שגוגל מאפשרת לצד שלישי להפעיל נגן משלו באתר. מגוגל נמסר כי הצעד "מוכיח את הגמישות שלנו ביחס לשותפינו".
גוגל מנסה זה זמן רב להפוך את יוטיוב לרווחי: בין השאר, התירה החברה בפברואר לראשונה להוריד סרטונים מהאתר תמורת תשלום, אך במקביל חסמה גישה לאתר שסיפק כלים להורדה בלתי חוקית של סרטונים. בעיה אחרת של יוטיוב היא שתוכן גולשים מרתיע את המפרסמים – גם בשל איכותו הבלתי אחידה וגם בשל החופש מהתקנים הנוקשים שמקבלים המפרסמים על עצמם מחשש לפגוע בחלקים שונים של האוכלוסייה.
ניסיונותיה של גוגל למשוך תוכן מקצועי לאתר מיועד לשנות את תדמיתו הפרועה של יוטיוב כאתר תוכן גולשים, ולדברי האנליסט מייק וורהאוס, נשיא Magid Advisors, "גוגל צריכה את הכסף," והוספה של סרטונים מקצועיים "היא הדרך שבה ישיגו אותו". ההחלטה הגיונית גם מבחינת דיסני, אמר וורהאוס לניו יורק טיימס, משום שעד כה היא התמקדה בהפצת סרטיה באתריה-שלה, ו"אתה לא מוציא סרט רק בעיר אחת".
אתר חדשות השיווק הדיגיטלי Clickz דיווח כי יוטיוב עומדת לעצב מחדש את האתר כך שיתאים יותר לתוכן של חברות תקשורת. יוטיוב נמנעה מלהגיב על הדיווח.