$
אינטרנט

גוגל משיקה מודל פרסום חדש: המשתמשים יוכלו לבחור את הפרסומות באתרים

השירות החדש יאפשר למשתמש לבחור אילו קטגוריות פרסום יוצגו בבאנרים של האתרים שבהם הוא גולש. מנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד: "המנוע החדש של גוגל יהיה חודרני פחות ואפקטיבי יותר"

אסף גלעד 11:5311.03.09

בסמיכות מקרית או מקרית פחות לתקלות שאירעו בשבועות האחרונים בשירותיה, גוגל השיקה היום (ד') בכל העולם - ובהתראה של יממה בלבד - את שירות ה"פרסום מבוסס עניין" (Interest based advertising), המאפשר לכל גולש לבחור אילו קטגוריות של פרסום יוצגו בבאנרים ובמודעות באתרים שבהם הוא גולש.

 

החל מהיום יוכלו הגולשים לנהל באמצעות ממשק באינטרנט את הקטגוריות שבהן יופיע הפרסום המתקבל באמצעות באנרים, וגם באמצעות מודעות ה-adwords. השירות יתאפשר רק באתרים החברים ברשת מודעות הפרסום של גוגל ובאתר יוטיוב. לטענת גוגל, כל האתרים המשתתפים בשירות מהווים כ-80% מתנועת הגולשים באינטרנט.

 

בנוסף, השירות החדש מאפשר למפרסמים להציג פרסומות לפי קהילות המגדירות את עצמן בתחומים מסוימים, או להציג פרסומות לפי אינטרקציות שונות עם אותו המשתמש באתרים השונים.

 

"גילינו שפרסום ממוקד עניין בבאנרים יעיל פי 10 מפרסום באנרים רגיל", אמר הבוקר מאיר ברנד במסיבת עיתונאים לרגל ההשקה במשרדי גוגל בתל אביב. "המשתמש מרוויח פרסום מפולח וממוקד, שקיפות מלאה לקטגוריות הפרסומיות המשויכות האלה ואפשרות עריכה. למפרסמים אנו מאפשרים פרסום אפקטיבי יותר, שמגיע ל 80% מהגולשים ואתרי התוכן מרוויחים עליה בהכנסות".

 

"עולם הבנארים הישראלי מגלה קצת אגרסיביות למשתמש", הוסיף ברנד. "אבל עולם הבאנרים של גוגל אינו קופצני ואינו משתלט לך על המסך. המנוע החדש של גוגל יהיה חודרני הרבה פחות ואפקטיבי הרבה יותר".

 

בגוגל מדגישים כי השירות החדש אינו מגיע במקום הפרסום מבוסס החיפוש, וכי המודל החדש יתווסף לפרסום מבוסס המודעות. החל מהיום (ד') הופך המודל החדש לברירת המחדל של כל משתמש, אפילו אם אינו בעל חשבון בגוגל. על מנת לבטל את מנוע הפרסום מבוסס העניין, על המשתמש להכנס להגדרות המנוע ולבטל את רישומו. אז יהיה נתון הגולש לחוקי הפרסום הסטנדרטיים של גוגל, כפי שהיה עד כה.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x