$
אינטרנט

אתר למכירת דעת הגולשים

אתר ביקורות אמריקאי עורר שערורייה כשמחק ביקורות שליליות לעסקים שפרסמו אצלו. ואילו אנחנו התרגלנו לטשטוש בין תוכן לפרסום באתרים כ- rest וזאפ. אם החוק לא יתערב - האתרים האלה יאבדו את הרלבנטיות

דורה קישינבסקי 16:1207.03.09

אתר הביקורות על מסעדות ובעלי מקצוע yelp.com הוא ממיזמי הרשת המצליחים באמריקה, ומושך מדי יום כרבע מיליון גולשים. אלא שהעיתון "איסט ביי אקספרס" גילה לאחרונה שהאתר מנצל לרעה את כוחו, ומציע לעסקים למחוק ביקורות שליליות בתנאי שירכשו אצלו שטחי פרסום. הדבר הוגדר על ידי העיתון כסחיטה לשמה וכהפרת אמון הגולשים.

 

למרבה הצער, בעיניים ישראליות אין בכך שום שערורייה. אנחנו רגילים לאתרים שמטשטשים בין התוכן לפרסומות ואפילו למפלגות שמפעילות צוותי טוקבקיסטים. אתר המסעדות rest.co.il, המקבילה הישראלית של Yelp, מפרסם ביקורות של גולשים אך שומר לעצמו גמישות רבה בסינונן - משיקולים מערכתיים.

 

אתר השוואות המחירים zap.co.il הוא שותף מסחרי של החנויות שמופיעות בו, ובעוד שאפשר למצוא בו תגובות שליליות של גולשים לגבי אותן החנויות, גם הוא מסנן תגובות. הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת החל לחקור ב־2005 אם טוקבקים שתולים וביקורות-מטעם נחשבים לעבירה. אם החוק לא יאכוף אמינות ושקיפות גם על אתרי ביקורות גולשים, השירות הזה צפוי להיעלם מחוסר רלבנטיות.

 

מאתר rest נמסר בתגובה כי "התוכן היחיד שנפסל הוא תוכן המבוסס על שפה לא יאה, אינפורמציה לא עניינית ועוולות לשון הרע". מזאפ נמסר כי "זאפ מעלה כל חוות דעת בכפוף לתהליך של אימות ולסייגים, כפי שרשום באתר".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x