$
הייטק והון סיכון

קנשו הישראלית השלימה גיוס הון מסקויה

חברת הסטארט-אפ הישראלית, העוסקת בפרסום מקוון, השלימה גיוס הון במיליוני דולרים מסקויה קפיטל ומארט אליאנס. מנכ"ל קנשו: בחודשים האחרונים גדלה החברה ב-25% וגייסה 10 עובדים חדשים

מאיר אורבך 11:1004.03.09

חברת הסטראט-אפ הישראלית קנשו, העוסקת בתחום הפרסום המקוון, השלימה גיוס הון משמעותי של מיליוני דולרים ממשקיעיה - סקויה קפיטל וארט אליאנס האירופית. החברה סירבה למסור את הסכומים המדויקים שגייסה.

שמיל לוי. נותן אמון בקנשו שמיל לוי. נותן אמון בקנשו צילום: אוראל כהן

 

על פי טקרנץ', שווי החברה בגיוס הנוכחי גבוה בכ-50% משווייה בגיוס הקודם. שמיל לוי, שותף בקרן הון הסיכון סקויה, אישר ל"כלכליסט" את הפרטים, והדגיש שסקויה סירבה לצרף קרנות חדשות להשקעה בחברה, מה שמלמד על האמון הרב שהיא נותנת בחברה הישראלית. על פי ההערכות, הכנסות החברה מאז הקמתה מפעילות שוטפת ומגיוסים מגיעות ל-10 מיליון דולר.

 

גם מייקל מוריץ, שותף בסקויה קפיטל, הביע את אמונו בקנשו: "השקענו בחברה כעת כי אנחנו מאמינים שהיא על הדרך הנכונה להצלחה וחשוב לנו עכשיו לעזור לה להרחיב את השווקים שלה".

 

חברת קנשו יושבת ברמת החי"ל והיא מחזיקה גם משרדים בארצות הברית ובאנגליה, שבהם היא מעסיקה כ-50 עובדים. בשיחה עם "כלכליסט" סיפר מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה יואב יזהר-פרטו שהחברה גדלה בחודשים האחרונים בכ-25% כתוצאה מהצרכים העסקיים שלה, וגייסה 10 עובדים נוספים למחלקת המכירות בארצות הברית ואנשי פיתוח ותמיכה בישראל.

 

"יש חברות שהולך להן טוב וצריך לדחוף אותן קדימה, ורצינו שהיא תצליח הרבה יותר. קנשו היא חברה שמתאימה לתקופה הזו כי היא מאפשרת לחברות לנצל בצורה יותר טובה שהם מוציאים לשיווק", אומר לוי, שיחליף את יובל בהרב בדירקטוריון החברה לאחר שהאחרון פרש מסקויה.

 

את קנשו הקימו ב-2006 יזהר-פרטו, ניר כהן ואלון שיפר. החברה מאפשרת ניהול פרסום מקוון ברשת Search Engine Marketing.

 

עמדה בכל היעדים

 

שוק הפרסום המקוון מוערך כיום בכ-20 מיליארד דולר - 50% מהשוק בארצות הברית ו-50% בשאר העולם. על פי הערכות מחזיקה גוגל כ-50% מהשוק והשאר נחלק בין יאהו, מיקרוסופט ואחרים. לדברי יזהר-פרטו, תחום הפרסום המקוון הוא תחום אידיאלי בתקופות משבר והוא כמעט היחיד שמייצר הכנסה, בעיקר משום שהוא מדיד וגמיש וניתן לכוון אותו מול מטרות מדויקות.

 

"שנת 2008 היתה שנה מוצלחת מאוד לחברה, שעלתה על כל היעדים הפיננסיים שעמדו בפניה", אומר ל"כלכליסט" יזהר-פרטו. "בישיבת הדירקטוריון שעשינו לאחרונה החלטנו שזו התקופה להסתער קדימה על השוק ולכן החלטנו לגייס כספים נוספים מתוך מטרה לחזק את החברה. אנחנו מייצרים הכנסות מהיום הראשון של פעילות החברה ומטרת הגיוס היתה לחזק את ההון של החברה. בתקופה הזו יש חברות אשר נכנסות למחסה ויש חברות שרואות במצב הזדמנות ומסתערות קדימה. אנחנו בחרנו להסתער קדימה ולנצל את ההזדמנויות שיש כיום בשוק עבור החברה שלנו", אומר יזהר-פרטו.

 

במהלך השנה חתמה החברה על כמה הסכמים עם לקוחות גדולים בצפון אמריקה, באירופה, ובדרום-מזרח אסיה. הכסף שגייסה החברה ישמש אותה לתמוך בגידולה ולחפש אחר הזדמנויות עסקיות נוספות. עיקר התחרות של קנשו באה מכיוון חברות כגון דאבל קליק שנקנתה על ידי גוגל, אומניצ'ר של אנליטיקס ואטלס שנקנתה על ידי מיקרוסופט, אך יזהר-פרטו אינו מודאג מהמתחרים, וטוען כי "מאז הרכישה רואים אותם פחות ופחות".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x