אחד ממקימי מייספייס: פייסבוק ניצחה, לא נסגור את הפער
ברט ברואר, מהאנשים שהקימו את החברה שמאחורי מייספייס, מעריך כי פייסבוק ניצחה במאבק בין שתי הרשתות החברתיות בגלל יתרונה בתחום האפליקציות
ברט ברואר, שהיה בין מקימי החברה שמאחורי מייספייס בטרם נמכרה זו לניוז קור של רופרט מרדוק, העריך כי בקרב בין מייספייס ובין פייסבוק על שליטה בתחום הרשתות החברתייות, ניצחה פייסבוק; לדבריו, מייספייס לא תצליח לסגור את הפער. ברואר אמר את הדברים ללוס אנג'לס הראלד.
שני יתרונות גדולים על מייספייס. מרק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק צילום: בלומברג
ברואר אמר כי שתי הרשתות "שונות מאד באופיין: אנחנו הקמנו את מייספייס כדי לאפשר לאנשים להכיר אנשים אחרים. פייסבוק מיועדת לאנשים שכבר מכירים זה את זה. אנשים רוצים, ברשתות חברתיות, קודם כל לפגוש אנשים שהם מכירים. פייסבוק ניצלה זאת".
לפי נתונים של חברת המחקר קומסקור, בחודש דצמבר 2008 ביקרו באתר פייסבוק 222 מיליון גולשים, בעוד שבאתר מייספייס ביקרו 125 מיליון גולשים בלבד.
אף שלמייספייס יש מספר חברים גדול יותר מלפייסבוק ברחבי ארצות הברית, החדירה של פייסבוק בעולם שמחוץ לארה"ב עמוקה הרבה יותר: כ-70% מ-150 מיליוני המשתמשים של פייסבוק חיים מחוץ לארה"ב.
לדברי ברואר, לפייסבוק יש יתרון קריטי נוסף על פני מייספייס: מספר האפליקציות שלה והעובדה שפיתוח האפליקציות פתוח לכל. כ-30% מכלל הפעילות של חברי פייסבוק מתרחש בתחום האפליקציות, כתוצאה מכך, לדבריו, יש כ-80,000 מפתחי אפליקציות בפייסבוק, ותגובתה של מייספייס בתחום הגיעה באיחור ניכר.
עם זאת, ברואר מעריך כי קיים סיכוי סביר שבתוך שנתיים תוחלף פייסבוק על ידי רשת חברתית אחרת – הפעם, כזו המבוססת על הטלפון הסלולרי.