הערכה: הכנסות אתרי התוכן יצנחו בקרוב
בלוגר הטכנולוגיה הנחשב, מייקל ארינגטון, מעריך כי עם תום עונת החגים צפויה ירידה חדה – של עד כ-80% - בהוצאות על פרסום באתרי תוכן
רוב החברות הנשענות על הרשת להכנסותיהן לא נפגעו עד כה, ואמזון הכריזה על עונת החגים המוצלחת ביותר בהיסטוריה שלה – אבל הבלוגר הנחשב מייקל ארינגטון מעריך שעוד השבוע תחול ירידה חדה בהכנסותיהם של אתרים הנשענים על פרסומות.
נפילה של עד כ-80% בהכנסות אתרי התוכן צפויה בקרוב צילום: shutterstock
לדברי מקורותיו של ארינגטון, הפרסום בעונת החגים גאה משום שהמפרסמים השתמשו בשאריות תקציב השיווק שלהם לשנת 2008 – אבל ברבעון הקרוב כבר אין מה לפרסם, והחל מינואר צפוי תקציב הפרסום לצנוח.
ההערכות שהגיעו לידיו של ארינגטון נעות בפראות – הקיצוץ אמור להיות בין 30% ל-80% - ו"נקודת החציון הפסימיסטית", לדבריו, היא ירידה של כ-50%. לדבריו, הוא שוחח עם אנשים במגוון חברות, "מחברות ציבוריות גדולות ועד בלוגים של איש אחד", ואף אחד מהם איננו צופה עליה ברבעון הקרוב. הסיכום של ארינגטון פסימי: "כולם מקצצים בשומן, והבוס שלך עשוי להחליט שניתן לוותר עליך".
הקיצוץ בפרסום באתרי תוכן כבר החל: אתרי הניו יורק טיימס, שגרפו יחדיו 47 מיליון משתמשים יחודיים בנובמבר, דיווחו בתחילת החודש על קיצוץ של כ-3.8% בכמות הפרסומות שנקנו בהם.