הגימיק החדש של ערוץ 2 ויוטיוב: מראיין נולד
שיתוף הפעולה בין ערוץ 2 ליוטיוב לרגל הבחירות לא מציע הרבה יותר מגימיק, למרות הניסיון לחקות את ארה"ב
ערוץ 2 הכריז השבוע על שיתוף פעולה עם אתר הסרטונים יוטיוב לרגל הבחירות. גולשים יוכלו להפנות שאלות למועמדים לראשות הממשלה באמצעות סרטונים שיעלו לאתר, והמועמדים יענו על השאלות בשידור חי בחדשות ערוץ 2. אינטראקטיביות אינטרנטית מרגשת בשיאה. "אחרי ארצות הברית - השיטה מגיעה גם לכאן", מתגאה דנה ויס, מגישת התוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, בקדימון שמציג את הפרויקט.
אלא שבארצות הברית זה נראה אחרת. מטרת העימותים הטלוויזיוניים-אינטרנטיים שערכו CNN ויוטיוב הקיץ היתה להפגיש את המועמדים לנשיאות עם קולו של העם. עשרות שאלות שהועלו לרשת על ידי הגולשים הופנו על פי התור לכמה מהמועמדים, ונידונו באריכות בינם לבין מנחה העימות. מובן שהיה מדובר גם בגימיק יחסי ציבור של CNN, שנועד לתת לרשת תדמית צעירה ועדכנית. אבל בסופו של דבר השאלות המוקלטות של הגולשים, שהוקרנו על מסך גדול, השתלבו היטב בפורמט העימות הטלוויזיוני, הוסיפו לו עומק וחיברו אותו חזק יותר למציאות האמריקאית.
בגרסה של חדשות 2, ההיבט הגימיקי ניצח. הפרויקט מוגדר כתחרות, שבה מעלי הסרטונים צריכים לקצר בדברים (יש להם 25 שניות בלבד) ולהתבלט במקוריות של השאלה שלהם. הגולשים האחרים יוזמנו להצביע לסרטון האהוב עליהם באמצעות צפיות חוזרות ביוטיוב, מה שישוקלל עם הציון שתתן לסרטונים הנהלת התחרות. בשלב חצי הגמר יוכרזו 5 השאלות המובילות, שהן בלבד יוקרנו באולפן במהלך ראיון עם המועמדים לראשות הממשלה. מתוכן ייבחר הזוכה הגדול, שיוזמן לאולפן חדשות 2 בעצמו כדי לשבת ליד דנה ויס ולדבר עם המועמדים פנים אל פנים.
מדובר בתהליך שמבטיח מקסימום חשיפה והייפ, במיוחד אם ערוץ 2 לא יאכזב וילווה את התחרות בקמפיין שיווקי ענק כמו שהוא יודע לעשות. תוכן, לעומת זאת, אין כאן. לפי ערוץ 2, אין לגולשים הישראליים מה לתרום לדיון הפוליטי, ולכן הם יכולים להסתפק ב-5 שאלות של 25 שניות כל אחת. יותר מכך, הגולשים כנראה בכלל לא מתעניינים בבחירות או בהזדמנות להשפיע על השיח הפוליטי. כדי שישתתפו בתחרות, צריך לנפנף מולם פרס הרבה יותר מרגש - ביקור באולפן של ערוץ 2 כדי לתלות עיניים מעריצות בסלבריטאי החדשות. זה לא עימות פוליטי, זה ריאליטי: "מראיין נולד".