$
אינטרנט

אתרי קניות בארה"ב לא עמדו בעומס ב"יום שני המקוון"

אחרי "בלאק פריידי" שפתח את עונת הקניות לחגים בארה"ב בא "סייבר מאנדיי", וחלק מאתרי הקניות קרסו מעומס הגולשים. הכניסות לאתרי המכירות הגדולים עלו ב-46% לעומת השנה שעברה

יוסי גורביץ 14:0002.12.08

"סייבר מאנדיי" (Cyber Monday) עשוי להעלות את תקוותיהם של צופי השווקים: התנועה באתרי המכירות הגדולים עלתה אתמול (ב') בחדות – עלייה של 46% - לעומת "סייבר מאנדיי" בשנת 2007. עם זאת, עדיין אין נתונים על היקף המכירות, ויתכן שהעלייה בגלישה לא תתורגם לעליה בהכנסות.

 

בניגוד ל"יום שישי השחור" - יום שישי שבא אחרי חג ההודיה - שמשמש כיום של מבצעי-מכירות כבר שנים רבות, "סייבר מאנדיי" או "יום שני המקוון" הוא תופעה של השנים האחרונות. ב-2007 נרשמה עליה של 21% במכירות המקוונות ב"סייבר מאנדיי" לעומת 2006, וב-2006 נרשמה עליה של 26% לעומת "סייבר מאנדיי" של 2005.

 

ירידה במספר הכניסות ב"יום שישי השחור", עלייה ב"יום שני המקוון". קונים בחנות בסט ביי בטקסס ביום שישי האחרון ירידה במספר הכניסות ב"יום שישי השחור", עלייה ב"יום שני המקוון". קונים בחנות בסט ביי בטקסס ביום שישי האחרון צילום: איי פי

 

בממוצע, ניסו אתמול 6.7 מיליוני לקוחות להתחבר לאתרי המכירות בכל שנייה. המספר היה גדול אף יותר ממספר הלקוחות שהתחברו לאתרי המכירות ב"יום שישי השחור", שעמד על 5.9 מיליונים לשנייה. התוצאה של השטף הזה הביאה לקריסה של כמה אתרים גדולים, כגון האתר של חברת ההלבשה התחתונה Victoria's Secret, גאפ, הום דיפו ו-CompUSA. שורה של אתרים גדולים אחרים דיווחו על האטה ניכרת: לקוחות Williams-Sonoma נאלצו לחכות 52 שניות לטעינת הדף במקום 26.

 

גם נתוני המכירות של "יום שישי השחור" טרם חושבו, אך כבר דווח כי נרשמה בו ירידה של 11% בכניסות לאתרי המכירות הגדולים.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x