יוטיוב תציג פרסומות בסוף סרטונים
גוגל משנה את עמדתה: מעתה, משתמשים שיצפו בתכנים של שותפי גוגל ולא יקליקו על המודעה הסמוכה לסרטון, יגלו שהמודעה מופיעה בסוף הסרטון
גוגל "מענישה" משתמשים שלא רוצים לצפות בפרסומות: החברה אישרה כי מעתה, משתמשים שלא יקליקו על מודעות המלוות סרטונים של "שותפי גוגל" – שהתוכן שלהם מהווה כ-4% מכלל התוכן ביוטיוב – ימצאו שהפרסומת בה לא רצו לצפות מופיעה בסוף הסרטון. גוגל אישרה את תוכן הדברים לבקשת אתר newteevee.com,
ומסרה כי המדיניות החדשה כבר נכנסה לתוקפה.
עמוד הבית של יוטיוב. הפרסומות יופיעו בסוף סרטונים של שותפי תוכן של גוגל צילום מסך: www.youtube.com
ההחלטה החדשה הפוכה לעמדתה הקודמת של גוגל: ב-2007 דווח כי גוגל שקלה להכיל פרסומות בתחילתם או בסיומם של סרטוני יוטיוב, אך נסוגה מכוונה זו והסתפקה בפרסומות המופיעות בצד הסרטונים, משום ש-75% מבין הצופים הביעו אי שביעות רצון מפרסומות שהוחדרו לתוך הסרטונים. מבין שני סוגי הפרסומות, הפרסומות המופיעות טרם תחילת הסרטון (preroll) נחשבות לחודרניות יותר, משום שהן מאלצות את המשתמש לצפות בהן כדי לצפות בסרטון.
גוגל, שרכשה את יוטיוב באוקטובר 2006 תמורת 1.65 מיליארדי דולרים, טרם מצאה דרך להפוך את האתר הפופולרי למקור רווחים. לפני כשבוע התלונן מנהל שותפויות התוכן של יוטיוב, ג'ורדן הופנר, כי מפרסמים לא מגיעים אל יוטיוב באותה תדירות שמשתמשים מגיעים עליו, ומעדיפים להוציא את כספם במקומות אחרים.
יוטיוב הפך, מבחינתה של גוגל, גם לסכנה כספית ניכרת: גוגל נתבעה על ידי ענקית התוכן ויאקום בסכום של מיליארד דולרים, בשל מה שוויאקום כינתה "הפרה סדרתית" של זכויות היוצרים שלה. התביעה גרמה למצוקה לגוגל, שבמאי טענה כי התביעה "מהווה איום לתקשורת ברשת".
בתוך כך, השיקה גוגל שלשום כלי פילוח חדש ליוטיוב, שכינויו Hot Spot, המאפשר למפרסמים לגלות כמה זמן נמצאים הגולשים בתוך סרטון, מתי הם נוטשים אותו, ובאיזה חלקים הם בוחרים לצפות מחדש. התוצאה היא גרף שמציין אילו חלקים מסרטון הם "לוהטים", דבר שיאפשר למפרסמים לערוך מחדש את סרטוניהם כך שהחלקים המשעממים יוסרו מהם.