$
משחקים

מחקר: משחקי מחשב עשויים להגביר את המעורבות החברתית של בני נוער

בניגוד לתדמיתם הנפוצה של משחקי מחשב, מחקר חדש מוצא שהם דווקא עשויים לסייע להשתלבות חברתית - ושהם נפוצים הרבה יותר מהמשוער

יוסי גורביץ 13:0217.09.08
התדמית הרגילה של משחקי מחשב היא של תחביב לבודדים, אבל מחקר מקיף שערך מכון Pew האמריקאי בקרב בני נוער, מגלה כי יתכן שהם דווקא משמשים כפעילות חברתית ואף כזרז למעורבות קהילתית.
לצעירים אין בעיה להשיג משחקים למבוגרים בלבד לצעירים אין בעיה להשיג משחקים למבוגרים בלבד

 

מן המחקר, שהקיף 1,102 צעירים בגילאי 13-17, עולה כי חדירת משחקי המחשב משמעותית מההשערות המקובלות: 99% מן הנערים ו-94% מן הנערות שיחקו בהם בקביעות - אבל לא לבדם: 75% מהם שיחקו יחד עם חברים, הן אלה הנמצאים בקרבתם הן באמצעות הרשת.

 

עורכת המחקר, אמנדה טנהארט, אמרה לבי.בי.סי. כי משחקי המחשב אינם פוגעים בחיי החברה של הצעירים - "מי שמשחק באופן יומיומי - עורך שיחות טלפון, נפגש פנים אל פנים עם חברים וכותב מיילים באותה תדירות של מי שמשחק פחות". 

 

עוד עולה מהמחקר, כי 52% מהצעירים משחקים במשחקים הדורשים חשיבה על בעיות מוסריות ואתיות, ו-43% מהם משחקים במשחקים הדורשים קבלת החלטות על ניהול קהילות ומדינות.

 

40% שיחקו במשחקים שלימדו אותם על נושאים חברתיים, כגון "דארפור גוססת" (Darfur is Dying), העוסק ברצח העם במערב סודאן.

 

צעירים שמשחקים במשחקים כאלו נוטים יותר, מגלה המחקר, להיות מעורבים חברתית, לתרום לארגוני צדקה שונים, להתנדב, לגייס כספים - והם מעורים הרבה יותר מאחרים במצב הפוליטי; רבים מהם משכנעים אחרים להצביע או להגיע להפגנות. מה שאומר, שבכוחם של משחקי המחשב להגביר את המודעות והמעורבות החברתית של בני הנוער שמשחקים בהם.

 

טנהארט מציינת, עם זאת, כי יש לנקוט זהירות בממצא הזה: לא ברור אם המשחקים "החברתיים" מעוררים מודעות, או שמי שבוחר לשחק בהם ממילא החזיק במודעות גבוהה יותר.

 

עוד גילה המחקר, כי שליש מהצעירים נוטים לשחק במשחקים המיועדים לקהל מבוגר, וכי אין להם קושי רב להשיג את המשחקים הללו. טנהארט קראה להורים לגלות מעורבות רבה יותר בסוג המשחקים שמשחקים ילדיהם ולפקח על כך.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x