$
אינטרנט

אינטרנט: לא כרום, ברזל

כדי להילחם במיקרוסופט השיקה גוגל דפדפן צולע. זה רק הפך אותה בעצמה למיקרוסופט 2

עידו קינן וליעד ליבנה 08:5414.09.08
הדפדפן החדש כרום, שגוגל שחררה בתחילת החודש, הוא הפתעה גדולה. לא מפני שהוא לא היה צפוי (השמועות על דפדפן כזה מסתובבות לפחות מאז 2003), אלא כי אנחנו רגילים לקבל מוצרים כל כך לא מרגשים ממיקרוסופט, לא מגוגל. יותר מכל דבר אחר, כרום מרגיש כמו קומפי, המקלדת לילדים: פשטני ומשעמם.
בכל ההשקות הקודמות של גוגל היה חידוש, או לפחות טוויסט מלהיב. זו הפעם הראשונה שמוצר של גוגל מרגיש סתמי כל כך.

 

אחרי קצת יותר משבוע של עבודה עם כרום אפשר להכריז רשמית שכרום אפרורי כמו המתכת שעל שמה נקרא. אז יש לו מנוע ג'אווה־סקריפט חזק יותר, והוא טוען אתרים מהר יותר, וכשמפעילים אותו יש תצוגה גרפית של האתרים האחרונים שגלשנו בהם, ואם אחת הלשוניות שלו קורסת האחרות ממשיכות לתפקד, ושורת הכתובת מאוחדת בו עם שורת החיפוש. יופי. מצד שני, הוא פשוט כמו דפדפן לרפי שכל. אפילו הלוגו שלו נראה כמו כדור ים. אין לו תוספים, אי אפשר לחסום בו פרסומות, הוא שותה את כוח העיבוד של המחשב, והוא פשוט לא תחליף רציני לפיירפוקס, ואפילו לא לאקספלורר.

 

אבל אל תטעו: גוגל כרום רק נראה כמו אזעקת שווא. נכון, הוא יודע להציג דפי אינטרנט, אבל המטרה שלו אסטרטגית הרבה יותר: לספק עוד תשתית למלחמה של גוגל במיקרוסופט, שמחזיקה היום ביותר מ־70% משוק הדפדפנים. "בהחלטה שלנו להשיק דפדפן יש מרכיב הגנתי", הסביר באחרונה מנכ"ל גוגל אריק שמידט, "זו הדרך היחידה למנוע ממיקרוסופט להשתלט על האינטרנט".

 

כששמידט מדבר על השתלטות הוא מתכוון לשיטות מוכרות של מיקרוסופט - למשל ניתוב משתמשי אקספלורר לשירותי מיקרוסופט. "כרום הוא פלטפורמה", אמר שמידט בראיון ל"ידיעות אחרונות", "החלק הכי מעניין בו הוא היישומים שטרם נבנו עבורו". ב"פייננשל טיימס" הוא רמז על "אפליקציות תעשייתיות חזקות".

 

הצרה היא שגוגל החליטה כנראה שכדי לכבוש את "עמך מיקרוסופט" צריך להוציא מוצר של מיקרוסופט: פשוט ואפרורי. ואם זה באמת ההיגיון שמאחורי כרום, אז בעוד כמה שנים נסתכל על 2 בספטמבר 2008 כנקודה שבה גוגל הסיטה את הפוקוס מ"לחדש ולהלהיב" ל"לנצח את המתחרים" - ובזאת הפכה למיקרוסופט 2.

 

אלו חדשות רעות מאוד לגוגל: קודם כל כי חדוות היצירה היא המניע החשוב ביותר של העובדים (כן, אפילו לפני הכסף), ועובדים הם הנכס היחיד של חברת מידע כמו גוגל. אבל זה רע אפילו כפליים, כיוון שהסטת פוקוס כזו מסמלת אימוץ של הדנ"א של מיקרוסופט על חשבון הדנ"א של גוגל. אם גוגל תפסיק להאמין בפריצות דרך, היא תאבד את הדרך עצמה.

 

יש מי שחושב שאלו חדשות לא טובות בשבילנו הצרכנים. אכלנו מספיק קש ממיקרוסופט 1, ואין לאף אחד חשק לסיבוב חדש עם מיקרוסופט 2 - בטח לא אחת כזו שיודעת עלינו הכל. אבל אם למדנו משהו מרגיע מהסיפור של מיקרוסופט 1, זה שלא משנה כמה אתה חזק - אם אתה בריון, בסוף יבוא מישהו חכם והגון ממך והאנשים ילכו איתו. גם אם גוגל תצטרף לצד האפל, אין מה לחשוש: כל מעצמה סופה ליפול.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x