$
טורים

אולימפיאדת הפיראטים

למה גוגל ויאהו עוזרות לכם לשמור על הפרטיות שלכם, ואיך רשת NBC הצליחה להרוס לעצמה את חגיגות האולימפיאדה

דורה קישינבסקי 11:0211.08.08

1. הצעד הטיפשי של NBC

 

אחרי שרשת NBC שילמה 894 מיליון דולר עבור הזכויות הבלעדיות לשידור האולימפיאדה בארצות הברית, היא היתה אמורה להתרווח בכורסה ולספור את הרווחים. האמריקאים הרבים שרצו לצפות בשידורים על מסך הטלוויזיה היו מעבירים ל־NBC בשעות הערב. מי שהעדיף לצפות במשחקים באינטרנט היה יכול לפנות לאתר של NBC, שהעביר בחינם את השידורים. לא היה שום אתר פיראטי שהציע אפשרויות צפייה זולות או נוחות יותר.

 

אבל NBC, בטיפשות מדהימה שאין לה הסבר, החליטה לדחוף את הצופים שלה בכל זאת לזרועות השידורים הפיראטיים. היא הודיעה שהאירועים הפופולריים ביותר באולימפיאדה, כולל תחרויות השחייה והאתלטיקה, לא ישודרו בשידור חי - גם לא באינטרנט. דווקא אירועים אלה יעוכבו כ־12 שעות כדי להתאים לשעות הפריים טיים בטלוויזיה ולהבטיח שהכנסות הפרסום ימוצו עד הסנט האחרון.

  

NBC נצמדת לשנות ה-50. שידורי האולימפיאדה NBC נצמדת לשנות ה-50. שידורי האולימפיאדה צילום: בלומברג

 

בעידן של אין ספור ערוצים ואתרי וידיאו, שבו רשתות הטלוויזיה מתגעגעות לימי מדורת השבט, NBC לקחה את האירוע הכמעט יחיד שצופים ברחבי העולם שואפים לראות יחד באותו הרגע - וסירבה לתת לאמריקאים גישה אליו. לא בטלוויזיה, לא ברשת. מי שהתעקש לראות את השידור החי נאלץ לחפש אותו באתרי הווידיאו הרבים.

 

ההתעקשות של NBC על הפריים טיים מסמלת את ההיצמדות של תעשיית הטלוויזיה כולה לשנות החמישים. זמנם של לוחות השידורים הקבועים מראש עבר, ובעתיד הקרוב מאוד נראה רק הזמנת סרטים וסדרות באינטרנט וב־VOD על פי דרישת הלקוח. השידורים היחידים שתוצמד להם שעה יהיו השידורים החיים. רשת שתעכב את השידורים החיים אפילו בדקה אחת כדי למקסם את הרווחים שלה תאבד את צופיה יותר מהר ממה שאפשר להגיד "בייג'ינג".

 

2. הכיסתו"ח של גוגל ויאהו

 

אם אי פעם נבהלתם למראה מודעה קטנה באתר אקראי ברשת, שכאילו ידעה מי אתם ומה סגנון החיים שלכם, ודאי תבינו מה מפחיד כל כך בפלישה לפרטיות מצד רשתות הפרסום של גוגל ויאהו. אבל הנה, תראו, החברות מתחשבות בגולשים החוששים: מהשבוע שעבר שתיהן מאפשרות לגולש לכבות את המעקב האינטרנטי שמתנהל אחריו לצורך פרסום. כל שנדרש הוא קליק אחד במקום הרלבנטי באתר של החברה, מה שנקרא "אפשרות opt-out".

 

אבל לא מעורבים פה עניינים של מוסר או זכויות הפרט. למעשה, גוגל ויאהו מנסות להגן על עצמן. הקונגרס חוקר כעת את ענף הפרסום האינטרנטי ואת החדירה שלו לפרטיות הגולשים. אם ימשיך לחקור אולי יחליט שיש לאסור מעקב ופילוח באופן כללי, אלא אם כן הגולש נתן את רשותו בפירוש, מה שנקרא "opt-in". החברות כנראה מקוות שהוויתור הקטן שלהן יעצור את הדיונים, ויודעות שרוב הגולשים כמובן לא יידעו במה מדובר, ואפילו אם יבינו – לא יצליחו למצוא את כפתור "די לעקוב אחריי". נקווה שהקונגרס לא נאיבי יותר מהגולשים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x