מפצחים את גוגל
עמוד התוצאות שלך בגוגל הוא הביוגרפיה הפומבית שלך. אז למה להשאיר אותו ליד המזל?
הושמצתם ברשת? טוקבק מביך בחתימתכם רודף אתכם עד היום? אפשר לתקן את זה. וגם אם לא, אפשר וצריך לשפץ את התדמית שלכם כפי שהיא משתקפת מדף התוצאות של גוגל. מעסיקים ובני זוג פוטנציאליים יחפשו אתכם שם. מה שהם ימצאו זה בדיוק מה שהם יחשבו עליכם.
גוגל אמנם בלתי משוחד ופועל ללא מגע יד אדם, אבל שאר האינטרנט משוחד מאוד, ובכולו יש מגע יד אדם. אם תדעו את מי לשחד והיכן לגעת, אם תכירו את חולשות המערכת האוטומטית של גוגל ותנצלו אותן – תוכלו לנקות פינות אפלות ולשלוט בתדמית שלכם. הנה ארבע דרכים לעשות זאת.
שיטת כיבוש הפסגה
לדרך המהירה אל התוצאה הראשונה בגוגל קוראים בלוג אישי. בלוג לא מוכרח להיות יומן חושפני, אלא אתר שאתם מנהלים ונוצר בעזרת תוכנת בלוגים. לאתר כזה יש שני יתרונות. האחד הוא שגוגל אוהב בלוגים, וייתן לאתר עדיפות משמעותית על כל אתר אחר. השני הוא שאתם מחליטים מה כתוב בו.
הקמת בלוג עצמאי בעל כתובת אינטרנט פרטית גוזלת כ350- שקל וארבע שעות עבודה (מדריך מעשי). מרגע שהבלוג עולה לרשת לא חייבים לעדכן אותו בתדירות גבוהה. מספיק שהוא יהיה שם, ויספר את מה שהייתם רוצים שכולם יידעו.
טיפ: מומלץ לבחור כתובת אינטרנט שמורכבת משמכם המלא benibenbasat.co.il), למשל.( גוגל מעריכה השקעה כזו, ותזניק את האתר לראש הדף.
טיפ: עוד דרך לבסס את הבלוג בפסגה מכונה קרוסלינקינג – לינקוק לבלוג שלכם מהפרופיל בפייסבוק, מהחשבון בפליקר ומהבלוג הקודם. כל לינק מעלה עוד קצת את הדירוג. קרוסלינקינג לכל דף ישפר את דירוגו.
טיפ: גוגל מזהה כל תת-אתר (כמו (sub.walla.co.il כאתר בפני עצמו. שימוש נבון בטריק הזה ימלא את עמוד התוצאות בהפניות לעמודים שונים בבלוג שלכם.
שיטת הפרופיל התפור
אפשר גם בלי בלוג. הרשת העסקית לינקדין היא מקום מכובד וידידותי, שדפי הפרופיל בו הם גרסה מורחבת של דף קורות חיים. אין שם תמונות, בלוגים או סממנים אחרים של ווב ,2.0 אלא רק מקום לרזומה, לתיאור עצמי קצר ולהמלצות מחברים וקולגות, שניתן לבקש באמצעות המערכת. והכי חשוב - גוגל אוהבת אותו.
טיפ: אל תעלו לרשת תמונות שלכם שהן פחות ממעולות, ובוודאי שלא תמונות מביכות. אין לדעת כמה רחוק הן יגיעו.
טיפ: האתר naymz.com מאפשר להזין לתוכו קישורים לדפים מחמיאים ברשת, ואז מפעיל טכניקות של קידום במנועי חיפוש כדי להזניק את הדפים לתוצאות הראשונות בגוגל. השירות גם ידווח לכם כששמכם מוזכר אי שם ברשת. חינם.
שיטת היירוט הממוקד
אל תיתנו להשמצות להסתובב ללא השגחה. יש להן נטייה לעלות ולרדת בסולם תוצאות החיפוש, וגם הודעת פורום זניחה יכולה לרשום הישגים מפתיעים. קישורים שליליים כדאי לגדוע כשהם קטנים.
לאיים בתביעה לא כדאי, כי לרוב זה מוביל ליותר רעש, יותר חשיפה לא רצויה ויותר תוצאות חיפוש. כן כדאי לבקש בנימוס מהכותב - או ממי שמפעיל את האתר או הפורטל - להוריד את הטקסט המשמיץ.
ולמרות מה שנהוג לחשוב, אפשר לבקש עזרה גם מגוגל. כאן תמצאו טופס רשמי של בקשה להסרת תוצאת חיפוש פוגענית. בגוגל בודקים ידנית את כל הבקשות. אם הבקשה תתקבל, תוצאת החיפוש תוסר בתוך ימים עד שבועות.
כדי להסיר תמונה מביכה שלכם שמישהו פרסם בפליקר אפשר להיעזר בטופס הפנייה שנמצא כאן. בפייסבוק ניתן לדווח למערכת על תמונה פוגענית באמצעות קישור שמופיע מתחתיה.
טיפ: אם המשמיץ הוא בעל אתר פרטי, תוכלו לאתר את פרטיו, כולל שם, כתובת דוא"ל ומספרי טלפון, באתר .whois.domaintools.com
שיטת המעקב האקטיבי
כמה כלים ידווחו לכם בכל פעם שמישהו אומר עליכם משהו ברשת.
גוגל התראות ישלח אליכם דוא"ל בכל פעם שלמנוע החיפוש מתווספת תוצאה שכוללת מילה שמעניינת אתכם. אם המילה היא שמכם במרכאות, המערכת תחפש אותו. לגוגל ניוז יש שרות דומה – המחפש רק באתרי חדשות. משניהם אפשר לבקש התראה יומית או שבועית במייל, שמסכמת את הדברים החדשים שכתבו עליכם ברשת. לא חייבים לעקוב – רק להירשם ולשכוח.
כדי למצוא מה כתבו עליכם בבלוגים פרטיים, כדאי להשתמש במנוע החיפוש טכנוראטי או מנוע חיפוש הבלוגים של גוגל, שניהם מתמחים בניתוח פוסטים, ויספקו לרוב תוצאות מעודכנות ורלבנטיות יותר.