בשורות רעות: הפלאש חוזר
אחת הבשורות שהביאה גוגל היתה ההיעלמות ההדרגתית של הפלאש מעולם התוכן. עכשיו, כשמנועי חיפוש יוכלו לחפש תוכן פלאש, יהיה לנו אינטרנט סוער, מבולגן, צבעוני יותר. אבל המחיר יהיה צעד אחורה בכל השאר
14:1010.07.08
אדובי, מפתחת טכנולוגיית הפלאש, הודיעה כי בקרוב יוכלו מנועי החיפוש
לחטט גם בתוך אנימציות פלאש – דבר שעד כה היה חסום בפניהם. משמעות המהלך: הרבה יותר פלאש בכל מקום, ובמיוחד באתרים של חברות, שנוטות להתלהב מעיצובים עשירים ופורצי דרך - אם כבר משלמים למעצב, כדאי מאוד שיעשה
עבודה.
אחת הבשורות שהביאה איתה גוגל היתה ההיעלמות ההדרגתית של הפלאש מעולם התוכן. אתרים שהשתמשו בפלאש גילו מהר מאוד שגוגל מתעלמת מהם, וצמצמו את השימוש בו למינימום. כתחליף זרח כוכבו של הצבע הלבן. העיצוב הנקי ונטול ההתחכמויות הפך לסטנדרט, וגם השטיקים שנותרו, כמו תפריטים משוכללים, נטשו את הפלאש לטובת קוד קל ואורגני (המכונה אג'קס). הפלאש נותר חזק רק בשלושה תחומים: כפלטפורמה להצגת סרטוני וידיאו, בבאנרים ובמשחקים קטנים.
הדחתו של הפלאש לשוליים עזרה להפוך את האינטרנט למקום נגיש וגמיש יותר. היא היתה הצעד הראשון בתהליך שהפריד בין העיצוב לתוכן, ואחראית במידה רבה למראה של האינטרנט כיום. את התוצאות רואה כל מי שמנסה לקרוא כתבות בסלולרי ובאייפון שלו, מי שמשתמש ב-RSS כדי לצרוך תוכן במהירות ובמרוכז, ומי שראייתו כבדה – ומבקש להגדיל את הפונטים או להפעיל תוכנה שתקרא את הטקסטים עבורו. בעולם של פלאש זה לעולם לא היה קורה, ובטח לא בקצב הזה.
ועכשיו הפלאש חוזר לתמונה. אז נכון – עם פלאש צפוי לנו אינטרנט סוער, מבולגן, צבעוני יותר. אבל המחיר יהיה צעד אחורה בכל השאר. לא בטוח שזה שווה את זה.