גוגל ומיקרוסופט: דרושה חקיקה להגנה על פרטיות הגולשים
בעדות בפני ועדה של הסנאט האמריקאי קראו נציגי חברות התוכנה הגדולות לקדם חקיקה שתחייב להודיע לגולשים איזה מידע נאסף אליהם, ושתבטיח לגולשים שליטה על השימוש במידע
בעדות בפני ועדת הסחר של הסנאט האמריקאי אמש (ד'), קראו נציגי גוגל לחקיקה להגנה על פרטיות הגולשים, ובכלל זה להגנה מפני חשיפת פרטי הגלישה וצירופי החיפוש שלהם. בעמדה תמכה גם יריבתה של גוגל, מיקרוסופט. כיום משתמשת גוגל במידע דומה כדי להתאים פרסומות לגולשים.
גוגל ומיקרוסופט אמרו כי החקיקה צריכה להתבסס על שלושה עקרונות: יש להודיע לצרכנים בבירור איזה מידע נאסף עליהם; צריכה להיות להם שליטה על השימוש במידע; ויש להבטיח שמידע זה לא יפול לידיים הנכונות.
נציגי
בתוך כך, פתחה נציבות ההגנה על המידע של מדינת שלזוויג-הולשטיין שבגרמניה בחקירה כנגד כלי מדידת התנועה באתרים של גוגל - Google Analytics. לטענת החוקרים, כלי המדידה הפופולרי עובר על פסיקת בית משפט גרמני, שאסר על אתרים לשמור את נתוני ה-IP של גולשים ללא הסכמתם מראש.
בשבוע שעבר פסק בית משפט בניו יורק כי גוגל תיאלץ למסור את כל פרטיהם של גולשי יוטיוב לענקית התוכן ויאקום. גוגל גם הוסיפה בסוף השבוע קישור למדיניות הפרטיות שלה מעמוד הבית שלה, בעקבות ביקורת על כך שאי פרסום של קישור כזה מהווה הפרה של חוקי מדינת קליפורניה.