מיקרוסופט רוכשת את פאוורסט, המפתחת מנוע חיפוש המבוסס על שפה טבעית
מחיר הרכישה לא נמסר. פאוורסט מפתחת מנוע חיפוש המסתמך על קשרים לשוניים בין מילות החיפוש בניסיון להבין איזה מידע מחפש המשתמש
פאוורסט מייצרת מנוע חיפוש שאמור להבין איזה מידע מנסה המשתמש למצוא, בהסתמך על קשרים לשוניים בין מילות החיפוש ונסיון להתחבר אל "השפה הטבעית" של המשתמש. אם המנוע יצליח בכך הוא עשוי ליצור מהפכה בתחום החיפוש, ולשפר משמעותית את חלקה של מיקרוסופט בתחום זה. עם זאת, עד כה נוסה מנוע החיפוש של פאוורסט רק על תכנים של ויקיפדיה, ויש רבים המפקפקים ביכולתו לפעול ברשת כולה.
לאחר כשלון הצעת הרכש של מיקרוסופט ליאהו במאי, נכשלו גם מגעים בין החברות על רכישת מנוע החיפוש של יאהו על ידי מיקרוסופט. ביוני הכחיש מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, כי בכוונת החברה לרכוש חברות אינטרנט גדולות, כמו יאהו. באלמר הוסיף גם כי תחום החיפוש יהיה התחום החשוב ביותר בעתיד האינטרנט, ונראה כי רכישת פאוורסט נעשתה על רקע נסיונה של מיקרוסופט להגדיל את נתח השוק שלה בתחום, הנשלט כיום בעיקר על ידי גוגל.