גוגל ויאהו מכריזות על שיתוף פעולה בתחום הפרסום המקוון
המהלך - לאחר שנכשלו המגעים בין יאהו למיקרוסופט. גוגל תפרסם מודעות בסמוך לחלק מתוצאות החיפוש של יאהו. ביאהו מעריכים כי העסקה תניב לחברה הכנסות של כ-800 מיליוני דולרים בשנה
ענקיות האינטרנט גוגל ויאהו הודיעו אמש (ה') על שיתוף פעולה עתידי בתחום החיפוש, כאשר גוגל תפרסם מודעות בסמוך לחלק מתוצאות החיפוש של יאהו. שתי החברות לא פירטו את נתח החיפוש שבו יפורסמו מודעות, אך ביאהו העריכו כי העסקה תניב ליאהו הכנסות נוספות של כ-800 מיליוני דולרים בשנה.
ההכרזה הגיעה זמן קצר לאחר שהתברר סופית כי לא תהיה עסקת רכישה בין יאהו ומיקרוסופט. על פי דיווחים, בפגישה שנערכה ביום ראשון הציעו נציגי מיקרוסופט לרכוש 16% מיאהו בשער של 35 דולרים למניה. נציגי מיקרוסופט סירבו לרכוש את החברה כולה, אלא רק את מנוע החיפוש שלה ויאהו לא קיבלה את ההצעה. הידיעה על כך גרמה לנפילה בערך מניות יאהו, שאיבדו 10.1% מערכן אמש, ונסחרו בסוף יום המסחר בשער של 23.45 דולר למניה.
חבר המנהלים החבול של המנכ"ל, ג'רי יאנג, יכול למצוא נחמא פורתא בכך שנסיגתה הסופית של מיקרוסופט מכוונתה לרכוש את יאהו עשויה לגרום לקארל איקאן, המשקיע שהודיע על כוונתו להחליף את חבר המנהלים ביאהו בדירקטורים שיתמכו בעסקה עם מיקרוסופט, לחזור בו. איקאן סירב להגיב אמש על ההתפתחויות.
על פי הכרזותיהן אמש של גוגל ויאהו, הן יתחילו לממש את עסקת הפרסום בספטמבר הקרוב. כלל לא ברור שהעסקה תצא אל הפועל, משום שגוגל מחזיקה ב-75% משוק החיפוש, והעסקה עשויה לגרום לעבירות על חוקי ההגבלים העסקיים. יו"ר ראש תת-ועדת הסנאט לענייני הגבלים, סנאטור הרב קול, הודיע אמש כי ועדתו "תבחן מקרוב" את עסקת גוגל-יאהו, המעוררת, לדבריו, "דאגות חמורות באשר לתחרותיות".