מנכ"ל גוגל: אין לנו עמדה מוסרית מוחלטת
אריק שמידט אמר כי מטרת הסיסמה "אל תהיה רע" היא "לעורר דיון פנימי" בגוגל, ואיננה עמדה מוסרית באופן אבסולוטי
מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, אמר אתמול (ד') כי אנשים שוגים לעיתים קרובות בהבנת סיסמתה של גוגל, "אל תהיה רע". לדבריו, מטרת הסיסמה היא "לעורר דיון פנימי" בשאלות של אתיקת ניהול, ולא "עמדה מוסרית באופן אבסולוטי".
בסן פרנסיסקו, אמר עוד כי לגוגל "אין מודד-רוע שיאפשר לנו לקבוע, אתם יודעים, מה טוב ומה רע". ב-2006, לעומת זאת, אמר שמידט
כי בטרם החלטתה של גוגל לפעול תחת צנזורה סינית, ערכה החברה "מדד-רוע", והגיעה למסקנה שאי-פעולה בסין תהיה "רעה יותר". סמנכ"לית גוגל, מאריסה מאייר, אמרה באפריל שהסיסמה "מעולם לא נבחרה והתקבלה רשמית", אף שהיא מופיעה במקום בולט באתר
שבו מציגה גוגל את קשריה עם משקיעים.
שמידט, שאמר את הדברים בפני קהל של בכירים בתחום התקשורת
לדברי שמידט, כשהגיע לגוגל לפני שבע שנים ומשנודע לו שהסיסמה הבלתי רשמית של החברה היא "אל תהיה רע", הוא חשב שמותחים אותו. אחרים, כמסתבר, לקחו את הסיסמה ברצינות: שמידט סיפר שפגישת אסטרטגיה בנושאי פרסום הופסקה כאשר אחד המהנדסים התפרץ ואמר "זה רע". הפגישה הופסקה וכולם החלו לדון בשאלות אתיות. לבסוף, אמר, המוצר לא הגיע לידי ישום.
מעבר לשאלות אתיות, ענה שמידט גם על שאלות אחרות, ואמר כי גוגל "תפעל בסבלנות" לעשיית רווח מפרסום באתרי וידאו, למרות שפרסומות בטלפונים ניידים יקרות יותר. הוא הוסיף כי בכוונת גוגל להפוך את יוטיוב, אתר הווידאו הפופולרי, למניב רווחים עוד השנה, וזאת באמצעות צורות פרסום שונות שייחשפו במהלך השנה.