הסטארט-אפ קליר אפליקיישנס יסייע במיונים ל"הישרדות"
20 משתתפי העונה השניה של תוכנית הריאליטי ייבחרו מתוך 100 אלף מועמדים, בעזרת מערכת למיון מועמדים שפיתח הסטארט אפ החדש של אריק צ'רניאק, מנכ"ל לשעבר של מטה-קפה
חברת הסטארט אפ קליר אפליקיישנס, תסייע במיוני המועמדים להשתתפות בעונה השנייה של תוכנית הריאליטי "הישרדות". קליר אפליקיישנס, נוסדה לפני כשבעה חודשים על ידי אריק צ'רניאק, מנכ"ל לשעבר של אתר הווידאו מטה-קפה ושני מנהלים בכירים לשעבר במטה-קפה, אורן בלאט וגיל סלומון. הסטארט אפ החדש מפתח מערכת לגיוס עובדים ומועמדים, ויסייע במיון המועמדים ל"הישרדות" על בסיס מאפייני אישיות ומבחני אינטליגנציה שעברו כ-100 אלף מועמדים.
את המערכת פיתחה עבור "קליר אפליקיישנס" חברת מטלוג'יק. המועמדים שיעברו את המיון הראשוני באמצעות המערכת יוזמנו לאודישונים של חברת ההפקה, ומותכם ייבחרו 20 משתתפי העונה השנייה של התוכנית.
צ'רניאק אמר ל"כלכליסט" כי הצורך במערכת כמו זו שמפתחת קליר אפליקיישנס עלה במהלך עבודתו כמנכ"ל מטה-קפה, כשהיה צריך לעבור על קורות חיים
המערכת מאפשרת למועמדים למלא שאלונים באתר של החברה המגייסת עובדים, או במקרה של הישרדות - באתר של חברת ההפקה. כל חברה יכולה לאפיין את המבחנים הדרושים – מבחני אישיות, מבחני אינטליגנציה, מבחנים של ידע מקצועי ועוד.
המערכת מציגה את ההתפלגויות של תוצאות המבחנים של המועמדים השונים וממליצה על מועמדים מתאימים, לפי מאפיינים ודרישות של החברה הממיינת. הכנסות קליר אפליקיישנס מבוססות בעיקר על דמי ההשמה שיתקבלו מחברות המגייסות עובדים באמצעות המערכת.