$
אינטרנט

מיקרוסופט העלתה את המחיר שהציעה לרכישת יאהו

"הניו יורק טיימס" מדווח: מיקרוסופט העלתה את הצעתה ליותר מ- 33 דולר למניה, לעומת ההצעה המקורית של 31 דולר

יוסי גורביץ 08:3504.05.08

בכירים במיקרוסופט וביאהו החלו שלשום בשיחות מחודשות על מיזוג בין שתי החברות, לאחר שמנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר העלה את המחיר שהציעה החברה לרכישת מניות יאהו - כך דיווח "הניו יורק טיימס" לפי גורמים המעורבים במגעים. לידיעה אין אישור רשמי ממיקרוסופט או מיאהו. עם זאת, אחד המעורבים

בשיחות אמר כי הסיכוי להגיע לעסקה עומד על 50%.

 

בפברואר הציעה מיקרוסופט לרכוש את יאהו במחיר של 31 דולר למניה, הצעה שנדחתה על ידי חבר המנהלים של יאהו, שדרש מחיר גבוה יותר. מכיוון שההצעה כללה גם הענקת מניות של מיקרוסופט, שירדו מאז תחילת פברואר בכ־10%, שווי ההצעה עומד כיום על כ־29.4 דולר למניה בלבד.

 

בתחילת חודש אפריל איים באלמר כי אם לא תתקבל תשובה חיובית מיאהו עד 26 באפריל, מיקרוסופט תוריד את המחיר שהציעה ותתחיל במהלכים להשתלטות עוינת על יאהו.

 

בימים האחרונים ניהל באלמר שורה של שיחות טלפון עם בעלי מניות בכירים ביאהו. על פי מקורות פנימיים בשתי החברות, מיקרוסופט העלתה את הצעתה ליותר מ־33 דולר למניה. כל דולר נוסף למניה מהווה תוספת של כ־1.4 מיליארד דולר לשווי הכולל של העסקה. ביאהו התעקשו בעבר כי לא יסכימו למכירה בפחות מ־37 דולר למניה, אך מקורות ביאהו אמרו שחברי ההנהלה יסכימו לעסקה גם ב־35 דולר. על פי ההערכות, 35 דולר הם גם מחיר המקסימום שמוכנה מיקרוסופט לשלם.

 

בנאום בפני עובדי מיקרוסופט ביום חמישי האחרון אמר באלמר: "אני יודע בדיוק כמה שווה לי יאהו. לא אשלם אגורה אחת יותר, ואעשה מה שצריך כדי להשלים את העסקה". אנליסטים העריכו כי הפנייה למו"מ במקום להשתלטות עוינת נובעת מחשש שעובדי יאהו יעזבו את החברה אם מיקרוסופט תשתלט עליה בכוח.

 

בשבוע שעבר דווח כי מיקרוסופט הקצתה 1.5 מיליארד דולר לתמרוץ עובדי יאהו להישאר בחברה לאחר רכישתה, בעלות מוערכת של כ־113 אלף דולר לכל עובד.

 

בעקבות הדיווחים על המשא ומתן עלתה מניית יאהו בכ־7%, ובסוף המסחר ביום שישי היא נסחרה ב־28.67 דולר למניה. מניית מיקרוסופט ירדה מעט, ב־0.54%, ל־29.24 דולר למניה.

 

למרות חידוש המגעים עם מיקרוסופט, יאהו ממשיכה בשיחות עם גוגל על האפשרות לשתף פעולה עמה בתחום הפרסום. לפני כחודש ערכה יאהו ניסוי, שבמסגרתו שולבו במשך שבועיים מודעות של שירות הפרסומות של גוגל בתוצאות מנוע החיפוש של יאהו.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x