פודקאסט כלכליסט
החיים הסודיים של חיות המחמד שמגלגלות 200 מיליארד דולר בשנה
חיי כלב? תלוי איזה - יש כאלה שמרוויחים עשרות אלפי דולרים על פוסטים, ואפילו חתול מת שווה הרבה כסף לבעליו. הפודקאסט קאש אנד טראש על גיבורי התרבות החדשים שמייצרות הרשתות החברתיות
כלבלב פומרניאן שמרוויח 32 אלף דולר לפוסט באינסטגרם, חתולה שמקבלת 14 אלף דולר לפוסט, שועל שמרוויח 10 דולר על כל פוסט וגם חתול שכבר מת מזמן ועדיין ממשיך לייצר לבעליו הכנסה של 10 אלף דולר לכל תמונה שלו שמתפרסמת ברשתות החברתיות. אלו הם הסלבריטאים החדשים-ישנים של תרבות "הקאש אנד טראש" הגלובאלית.
גיבורים ישנים, כיוון שכבר מזמן נאמר שכלבים (וילדים) גונבים את ההצגה ומכיוון שההיסטוריה של הקולנוע והטלוויזיה מלאה בגיבורים שאינם בני אדם, כמו פליפר הדולפין, לאסי הכלבה ואפילו עזית הכלבה הצנחנית הציונית. אבל בפרק החדש של הפודקאסט "קאש אנד טראש" מצביעים רותה קופפר ואליחי וידל על גיבורי התרבות החדשים שהרשתות החברתיות מייצרות: מבעלי חיים שהם סלבריטאים בעצמם, דרך הסלבריטאים שממנפים כלכלית את חיות המחמד שלהם ועד ציידי הכשרונות שגוזרים קופונים שמנים מתוכי נמרץ או חתול עצל.
בפודקאסט מסבירה ד"ר לירז מרגלית, חוקרת התנהגות בעידן הדיגיטלי, שגם מייעצת לסטארט-אפ מקומי שמקים רשת חברתית לחיות מחמד, כיצד הופך חתול למשפיען, מה הקשר בין הסלבריטאים לחיות שלהם, מדוע רשתות חברתיות הן הפלטפורמה המושלמת לכל הצדדים לייצור רווחים ואיך פשיניסטות עם ארבע רגליים וזנב מכתיבות טרנדים אופנתיים לבני האדם.
עם בעלי חתולים שמוציאים 300 דולר בשנה לפינוקי מזון וחצי מבעלי חיות מחמד שרוכשים לחברים על ארבע שלהם כרטיסי ברכה לחג המולד, שוק המזון והמוצרים לטיפוח חיות מחמד מגלגל בארצות הברית בלבד כמעט 200 מיליארד דולר בשנה וההערכות הן כי עד 2027 הוא אף יכפיל את עצמו. מחקר שפרסם האתר OneBuy מצביע על ההשפעה הכמעט מאגית של חיות המחמד על הרגלי הקנייה של חבריהם בני האדם: המחקר הראה ש-10% מהצרכנים יקנו לחיית המחמד שלהם מוצר שחיה מפורסמת עודדה את קנייתו. זאת, לעומת 3% בלבד מהצרכנים הרלוונטיים שיקנו משהו שבן אנוש המליץ לקנות. כלומר, חתולים משכנעים טוב יותר בני אדם לרכוש מוצר עבור החתול שלהם.